رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم: خبرهای خوبی به گوش می‌رسد/ سفارتخانه‌های ایران و عربستان اعاده شدند/ ایران و عربستان دو بال مهم جهان اسلام هستند

گروه سیاسی الف،   4000720050 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم گفت: خبرهای خوبی است که عربستان و ایران به تفاهماتی رسیده‌اند، تفاهماتی که منجر شده تا سفارتخانه‌ها را اعاده کرده و بازگردانند.

خبرهای خوبی به گوش می‌رسد/ سفارتخانه‌های ایران و عربستان اعاده شدند/ ایران و عربستان دو بال مهم جهان اسلام هستند

«عباس گلرو»، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «آخرین جزئیات مذاکرات میان ایران و عربستان» گفت: از جزئیات تفاهمات خبری ندارم. دو کشور ایران و عربستان دو بال مهم جهان اسلام هستند و هرگونه توسعه روابط و وحدت این دو کشور می‌تواند به نفع کشورهای منطقه و جهان اسلام باشد. اطلاعاتی که به دست‌مان می‌رسد بشارت دهنده این است که اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد البته به شرط آن‌که عربستان هم وضعیت ایران را درک کند.

 
او ادامه داد: جمهوری اسلامی در منطقه با همه ملت‌ها دوستی در پیش گرفته و با هیچ ملتی دشمنی ندارد، حتی با حکومت‌ها هم دشمنی نداریم. ایران به دنبال این است تا کشورهای اسلامی از مداخلات بیگانگان به دور از ایران هراسی و بدور از فتنه و آشوبی که در منطقه توسط خارجی‌ها انجام می‌شود با هم به تفاهم برسند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم گفت: خبرهای خوبی است که عربستان و ایران به تفاهماتی رسیده‌اند، تفاهماتی که منجر شده سفارتخانه‌ها را اعاده کرده و بازگردانند. این می‌تواند یک منبع و شروع خوبی برای یک ارتباط دو جانبه باشد. 

او افزود: اگر معادله به این شکل طراحی شود که ابتدا مسائل دو جانبه را حل و فصل کنیم و سپس  راجع به تحولات منطقه به تفاهم برسیم برای هر دو کشور بهتر است. باید ابتدا روابط دو جانبه را توسعه دهیم و به تفاهم برسیم و پس از آن به واسطه ارتباطات و حضور سفارتخانه‌ها در پایتختهای طرفین می‌توانیم مسائل منطقه را دوستانه حل کنیم. اگر این اتفاق بیفتد به نفع عربستان، ایران و کشورهای منطقه است. ان‌شاءالله به برکت تعالیم اسلامی، همه ما مکلف شدیم وحدت را در کشورهای اسلامی شکل بدهیم و تقویت کنیم. همه ما ابنای یک دین و فرزندان یک امت هستیم تا بتوانیم به وحدتی، برای حل مشکلات جهان اسلام برسیم.