اعتراف روزنامه صهیونیستی: ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است

گروه جهان الف،   4000719060 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه صهیونیستی به دنبال تحولات جدید در پرونده‌ی هسته‌ای ایران ‌اعتراف کرد که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است.

اعتراف روزنامه صهیونیستی: ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری عربی 21، یک مورخ صهیونیستی همزمان با اعلام ایران مبنی بر داشتن بیش از 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا 20 درصد، از تحولات پرونده هسته‌ای ایران گزارش داد.

پایگاه خبری عربی 21 نوشت: «ایال زیسر»  مورخ صهیونیستی درمقاله‌ای در روزنامه « اسرائیل هیوم» اعلام کرد که ایران در حال حاضر به یک  قدرت هسته‌ای تبدیل شده است .

 وی با تاکید بر ضرورت پرهیز تل‌آویو از جنگ و رویایی با ایران گفته است، ایران باید به عنوان یک کشور هسته‌ای که دارای توانایی‌های هسته‌ای بالایی است، در زمینه تولید انرژی هسته‌ای تجدیدنظر کند.

در ادامه این گزارش به نقل از زیسر  آمده است : در حالی که جهان هنوز در فکر این است که آیا ایران با بازگشت به میز مذاکره و امضای توافق هسته‌ای جدید موافقت می‌كند یا خیر  و ما به عنوان اسرائیلی‌ها در مورد اینکه آیا این توافق به نفع ما است یا توافق ناخوشایندی است، بحث می‌كنیم ، ایران در زمینه هسته‌ای همچنان پیشرفت می‌کند ... .

بر اساس گزاش پایگاه خبری ۲۱ این مورخ صهیونیستی بدون اشاره به زرادخانه هسته ای اسراییل مدعی شده است: «تنها تصمیم رهبران سیاسی می‌تواند ایران را از تولید انرژی هسته‌ای  بازدارد. تهران در سالهای اخیر اورانیوم کافی برای تولید بمب غنی کرده است و حتی اگر هنوز آن را تولید نکرده و توانایی پرتاب آن با موشک را توسعه نداده باشد ، این یک مسئله فنی است که نیاز به چندین هفته تلاش دارد و مانع واقعی و جدی نیست».

به گفته این مورخ صهیونیست، این امر می‌تواند یک عامل بازدارنده برای مخالفان ایران باشد.

ایال زیسر در ادامه این گزارش اعلام کرده است که تلاش و کمپین مخفی اسرائیل نیز نتوانسته پروژه‌های هسته‌ای ایران را متوقف کند. 

پایگاه خبری مذکور به نقل از این مورخ صهیونیست نوشته است:« باید پذیرفت که ایران موفق شد با حمله به کشتی‌های متعلق به تل آویو به اقدامات اسرائیل پاسخ دهد و اقدام آن در پاسخ به حملات اسرائیل علیه نفت‌کش‌های ایران و ترور دانشمند هسته‌ای ایران در خاک این کشور بوده است».

در ادامه این گزارش آمده است: مورخ اسرائیلی خواستار بازنگری در رویارویی فعلی و جدید با ایران ، به عنوان کشوری قدرت هسته‌ای ، که دارای قابلیت‌های هسته‌ای است اما آن را اعلام نمی‌کند ، شد و بر اهمیت آماده‌سازی برای لحظه‌ای که تهران آغاز مالکیت هسته‌ای خود را اعلام می‌کند ، تاکید کرد. 

« محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اخیرا در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که تهران با بالا بردن ذخایر اورانیوم غنی‌شده بیست درصدی میزان تولید را به بیش از 120 کیلوگرم رسانده و یک آستانه جدید را پشت سر گذاشته است.