درخواست ایران از AFC برای حضور ۷ هزار تماشاگر مقابل کره‌جنوبی

گروه ورزشی الف،   4000717113

فدراسیون فوتبال می‌گوید مکاتبات لازم را با کنفدرسیون فوتبال آسیا برای حضور هفت هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برای بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی را انجام داده است.

درخواست ایران از AFC برای حضور ۷ هزار تماشاگر مقابل کره‌جنوبی

به گزارش ایسنا، برخلاف اظهارات گذشته مسوولان فدراسیون فوتبال، هنوز برنامه حضور تماشاگران در ورزشگاه برای دیدار ایران و کره جنوبی مشخص نیست. این اتفاق در حالی است که حدود ۷۲ ساعت تا این دیدار باقی مانده و گمانه‌زنی‌ها حاکی از لغو حضور هواداران در ورزشگاه است.

حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی و برخی شایعات مبنی بر این که ایران با AFC مکاتبه نکرده است، گفت: ما منتظر تاییده فیفا هستیم. ۲۱ سپتامبر نخستین مکاتبه برای بازی با کره جنوبی انجام شد که اعلام شد می‌خواهیم از تماشاگران استفاده کنیم. با پیگیری‌های انجام شده و تاکید عزیزی خادم باعث شد تمام استاندارها را رعایت کنیم؛ استانداردهایی که وزارت بهداشت و فیفا تعیین کرده بودند. در مکاتبه دوم ما که ۷ اکتبر بود به AFC اعلام کردیم که شرایط حضور تماشاگران چگونه است و با دستگاه‌های داخلی هم هماهنگی شد. چهارشنبه وزاررت بهداشت اعلام کرد با شرایط خاص و با تعداد محدود، حضور تماشاگران بلامانع است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط قرار بر این شد که ۷ هزار تماشاگر حاضر باشند. ما منتظر هستیم کنفدراسیون فوتبال آسیا جواب بدهد و یک سری فرم‌ها ارسال شده است. برخلاف آن چه که در فضای مجازی که گفته می‌شود مکاتبه ای نبوده، ما همه کارهای لازم را انجام دادیم. بازی کره جنوبی و سوریه هم دقیقه ۹۰ اعلام شد که بدون تماشاگر است.

او درباره استفاده از VAR در دیدار ایران و کره جنوبی گفت:  ما بارها این مساله را گفتیم که VAR آن چیزی نیست که مردم می‌گویند چرا که پروتکل مشخص دارد و از هر شرکتی نمی‌توان تهیه کرد. باید از یکی از ۱۵ شرکت که فیفا تعیین کرده خریداری شود. ما این الزام فیفا را وارد کردیم و همه چیز درست است اما AFC هنوز داوری را برای این بخش معرفی نکرده است. شرکتی که با فیفا و ای اف سی قرارداد دارد از حضور در ایران امتناع کرد و ما از شرکت دیگری استفاده کردیم و به نظرم باید آفلاین استفاده کنیم.  تصمیم هایی که داور در حین بازی می گیرد ربطی به VAR ندارد.

فدراسیون فوتبال چندی قبل اعلام کرده بود که شرط حضور هواداران در ورزشگاه، تزریق دز دوم واکسن کرونا ۱۴ روز قبل از برگزاری دیدار ایران و کره‌جنوبی است. در صورتی که حضور هواداران برای این دیدار مجاز شود، هواداران زن و مرد می‌توانند این دیدار را تماشا کنند.