بازگشایی مدارس خارج از الگوی مصوب ممنوع است

گروه اجتماعی الف،   4000713023

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گفت: «بازگشایی مدارس خارج از الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی در شرایط کووید ۱۹» ممنوع است.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با فارس بر بازگشایی مدارس بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی در شرایط کووید 19 تأکید کرد و گفت: بازگشایی مدارس را در 3 مرحله پیش‌بینی کردیم و مدارس باید بر اساس الگو، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول که در ماه مهر است، فقط مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری، هنرستان‌ها برای دروس مهارتی و کلاس‌ اولی‌ها(به صورت محدود) دایر شدند و البته در ماه مهر، مدارس پرجمعیت عشایری و روستایی هم دایر می‌شوند اما هیچ مدرسه دیگری دایر نخواهد شد.

کمرئی افزود: بر این اساس، اگر در مدارس شهری، مدرسه‌ای کم جمعیت مانند مدارس غیردولتی در حال حاضر دایر شده باشند، خلاف قانون عمل کردند و به هیچ عنوان در ماه مهر، مدرسه‌ای به غیر از تعدادی که اعلام کردیم، نباید فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس موظفند با هماهنگی «کمیته سلامت مدرسه» بر اساس چک لیست‌های ابلاغی، نسبت به ارزیابی میزان آمادگی مدارس خود برای شروع فعالیت‌های حضوری اقدام کرده و ضمن درج نتایج خودارزیابی شاخص‌های کلیدی در سامانه نظارت، تاریخ شروع فعالیت‌های حضوری مدرسه را پیشنهاد کرده و پس از تأیید منطقه یا ناحیه و به عبارت دیگر دریافت مجوز، به خانواده‌ها اطلاع رسانی کنند.