پای کارشناسان به کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت باز می‌شود؟

گروه اجتماعی الف،   4000713014

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی از حضور کارشناسان در این کمیسون، خبر داد و گفت: بررسی کابینه و تعطیلات تابستانی مجلس باعث کاهش سرعت رسیدگی به این طرح شده بود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون وضعیت طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار کرد: اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، مشخص شدند اما بررسی کابینه وقت زیادی از ما گرفت و پس از آن نیز با تعطیلات دو هفته‌ای تابستانی مجلس، مواجه شدیم.

فلاحی در رابطه با علت واگذاری بررسی این طرح به کمیسیون مشترک، تصریح کرد: بررسی طرح‌ها در صحن مجلس بسیار زمان‌بر است و به دلیل تسریع روند کار، بررسی این کار به کمیسیون مشترک، واگذار شده است از طرفی ما نمی‌توانیم از نظر کارشناسان در صحن مجلس استفاده کنیم اما بررسی این طرح در کمیسون مشترک، پای کارشناسان را به کمیسیون، باز خواهد کرد.

وی در رابطه با اعضای کمیسیون مشترک، بیان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی و دو نفر از هر کمیسیون در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، حضور دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی که در کمیسیون بررسی می‌شود به صورت کامل با آن طرح اولیه که منتشر شد متفاوت است و اقدامات کارشناسی روی آن، انجام شده است.

فلاحی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در رابطه با فضای مجازی تأکید کرد: ۱۱ میلیون ایرانی در فضای مجازی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند که تضمینی برای ادامه فعالیت آن‌ها وجود ندارد و ممکن است در هر زمانی کار خود را از دست بدهند اما در این طرح ما از این شرکت‌ها می‌خواهیم مانند کشور ترکیه به ما ضمانت حقوقی بدهند که حقوق کاربران ما را تضمین می‌کنند همچنین سرورهای خود را باید به داخل از کشور، بیاورند.