رییس فدراسیون پزشکی ورزشی: هزینه ۱۰ هزار یورویی اعزام یک ورزشکار به خارج برای جراحی/ تصمیم مسئولان احساسی و تحت‌ فشار بود!

گروه ورزشی الف،   4000711038

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه هزینه اعزام یک ورزشکار به خارج از کشور به منظور عمل جراحی، ‌ حدود ۱۰ هزار یورو می‌شود، گفت: در مقاطع زمانی، مسئولان احساسی می‌شدند و تحت فشار ورزشکاران، اقدام به اعزام آن‌ها می‌کردند که این روند با ممنوعیت همراه شده است.

هزینه ۱۰ هزار یورویی اعزام یک ورزشکار به خارج برای جراحی/ تصمیم مسئولان احساسی و تحت‌ فشار بود!

غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با آخرین وضعیت پرداختی‌های صورت گرفته در بخش تست‌های دوپینگ، اظهار کرد: در رابطه با دوپینگ بدهی خود را به سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و نیز آزمایشگاه‌های کلن و قطر به‌روز کرده‌ایم و خطری در این رابطه ورزش کشور را تهدید نمی‌کند و فعالیت ها با این دو آزمایشگاه به خوبی پیش می‌رود و نمونه‌ها به موقع ارسال و در زمان مناسب نیز جواب‌ها دریافت می‌شود.

آخرین وضعیت پرداخت بدهی تست‌های دوپینگ

وی ادامه داد: هر چه مسابقات ورزشی بیشتر باشد نمونه‌های دوپینگ اخذ شده نیز بیشتر می‌شود، بنابراین با توجه به شرایط بوجود آمده پیش‌بینی می‌کنیم تعداد نمونه‌های دوپینگ و رشته‌های ورزشی تحت پوشش نسبت به قبل، افزایش یابد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه در حوزه کنترل دوپینگ شرایط بهتر از گذشته در حال پیش‌برد است، گفت: خوشبختانه هم شرایط ورزشکاران بهتر شده و هم خطای آن‌ها در حوزه دوپینگ کاهش پیدا کرده است، در عین حال توجه به محرومیت‌های در نظر گرفته شده، ورزشکاران حرفه ای ریسک کمتری در این رابطه به خرج می‌دهند و ورزشکاران محروم شده طی چند وقت اخیر بیشتر در بخش آماتوری بوده‌اند و عموما شامل ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌شوند.

نوروزی با بیان اینکه توسعه مرکز توانبخشی، اندازه‌گیری و معاینات ورزشکاران در ورزشگاه آزادی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال می‌شود، عنوان کرد: باید جایگاه مناسبی برای انجام تست‌های ورزشکاران حرفه‌ای داشته باشیم و خوشبختانه با کاهش شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی نیز کمتر شده و می‌توانیم تمرکز بیشتری را روی مسائل پزشکی ورزشی و نیز ارائه خدمات ورزشکاران داشته باشیم.

پشتیبانی سلامت ورزشکاران ایرانی برای حضور در بازی‌های آسیایی

وی در مورد شرایط پیش رو به منظور پایش سلامت ورزشکاران جهت حضور هرچه بهتر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین، خاطرنشان کرد:‌ در حال آماده سازی برای حضور هر چه بهتر ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ چین هستیم و کمتر از یک سال در این رابطه زمان داریم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه خوشبختانه توانستیم مسابقات المپیک و پارالمپیک را با تمام سختی‌ها پشت سر بگذاریم، گفت: با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون، در مورد بازی‌های آسیایی شرایط آسان‌تری را پیش رو داریم و امیدواریم فدراسیون پزشکی ورزشی بتواند به بهترین شکل سلامت کاروان ایران را چه در بعد جسمانی و چه در حوزه آنتی دوپینگ به بهترین شکل تامین کند.

آخرین وضعیت درآمدی فدراسیون پزشکی ورزشی

نوروزی در مورد کاهش درآمدهای این فدراسیون با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: درآمد فدراسیون پزشکی ورزشی وابسته به برگزاری مسابقات و از محل کارت‌های خدمات درمانی است، متاسفانه شیوع ویروس کرونا تعداد مسابقات را تا حد قابل توجهی کاهش داد و در حالی که عدد مورد قبول در بخش صدور کارت‌های خدمات درمانی روزانه تا ۷۰۰۰ هزار کارت است اما تعداد صدور کارت‌ها در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا حتی به کمتر از ۱۰۰۰ و ۱۰۰ مورد هم رسید، اما در حال حاضر شرایط بهتر شده است و مجددا توانسته ایم به عدد مورد نظر دست پیدا کنیم.

افزایش سرسام‌آور هزینه درمان ورزشکاران

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: هم اکنون بدهی نداریم و حق مصدومیت ورزشکاران را در زمان مناسب پرداخت کرده‌ایم، اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم اینکه، هزینه‌های درمان ورزشکاران به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است.

جزییات ممنوعیت اعزام ورزشکاران به خارج از کشور برای جراحی

نوروزی در مورد جزئیات ممنوعیت اعزام ورزشکاران به خارج از کشور در راستای انجام جراحی‌های پزشکی، تصریح کرد:‌ ورزشکارانی که امکان جراحی در داخل کشور برای آن ها فراهم باشد اعزام آن‌ها به خارج از کشور ممنوع است، مگر آنکه یک ورزشکار تمایل داشته باشد با شرایط مالی مناسب خود به خارج از کشور سفر و مسائل درمانی‌اش را دنبال کند ولی این اتفاق با هزینه فدراسیون پزشکی ورزشی امکان پذیر نیست.

وی در مورد اینکه اگر شرایط جراحی یک ورزشکار در داخل کشور وجود نداشته باشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: این موضوع از سوی کمیسیون مربوطه در فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال خواهد شد اما باید تأکید کنم که در داخل کشور شرایط مناسب برای انجام خدمات درمانی و جراحی‌های پزشکی ورزشکاران وجود دارد و نیازی به اعزام در این راستا احساس نمی‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: متأسفانه در برخی مقاطع زمانی، مسئولان احساسی می‌شدند و تحت فشار ورزشکاران اقدام به اعزام آن‌ها به منظور انجام جراحی‌های پزشکی به خارج از کشور می‌کردند و بعضا می‌دیدیم که تحت چه عناوین عجیبی،   یک ورزشکار به خارج از کشور اعزام می‌شد.

نوروزی با بیان اینکه اعزام یک ورزشکار برای انجام جراحی‌های پزشکی به خارج از کشور حدود ۱۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت که شامل هزینه بلیت و انجام عمل جراحی است، گفت:‌ به طور حتم زمانی که شرایط انجام یک جراحی در داخل کشور وجود دارد نیازی نیست که با چندین برابر هزینه این اتفاق در خارج از کشور رقم بخورد.