اجرای محدودیت هوشمند برای افرادی که واکسن نزده اند

گروه سلامت الف،   4000706089

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از اجرای محدودیت‌های هوشمند در آینده نزدیک برای افرادی خبر داد که هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند.

اجرای محدودیت هوشمند برای افرادی که واکسن نزده اند

به گزارش فارس، سید روح اله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس ضمن تسلیت به مناسبت دهه آخر صفر، آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس را اعلام کرد.

او با ابراز تاسف از جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع تا امروز ششم مهر، شش هزار و ۶۴۰ نفر اعلام کرد.

حسینی با اشاره به پذیرش ۳۳۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: هم اکنون دو هزار و ۲۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۰۲ هزار و ۶۳۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۶ هزار و ۲۲۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۰۱ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۴ هزار و ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی در ادامه از بهبودی ۴۲۹ هزار و ۴۴۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۵۱ دز نوبت اول و ۹۰۱ هزار و ۷۹۶ دز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۳۰ هزار و ۳۴ دز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۷ دز رسید.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: برای قطع زنجیره انتشار ویروس می بایست درصد قابل توجهی از مردم کشور واکسینه شوند؛ به همین منظور ستاد ملی کروناویروس در حال برنامه ریزی برای اعمال محدودیت های هوشمند برای افرادی است که واکسینه نشده اند.

او با اشاره به ضرورت مشارکت برای بازگشت به وضعیت عادی قبل از کرونا، از مردم استان خواست تا برای تداوم امکان استفاده از خدمات اجتماعی و محروم نشدن از این خدمات، در سریع ترین زمان ممکن برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

حسینی با اعلام اینکه بر اساس طرح هوشمند واکسیناسیون در آینده تنها افرادی می توانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند، یادآور شد: فاصله دریافت دو دز واکسن در انواع واکسن متفاوت بوده و دست کم چهار هفته است که از افراد دعوت می شود در موعد مقرر، در این زمینه اقدام کنند.