سخنگوی ستاد مرکزی اربعین: ظرف سه روز آینده بخش زیادی از زائران اربعین به کشور بازمی گردند

گروه سیاسی الف،   4000706035

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بر اساس تجارب سال های گذشته پیش بینی می‌کنیم که ظرف سه روز آینده تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به کشور بازگردند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین: ظرف سه روز آینده بخش زیادی از زائران اربعین به کشور بازمی گردند

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو اربعین، محمدی فر با بیان اینکه ما در سه حوزه تلاش کرده‌ایم بازگشت زائران اربعین حسینی را به کشور تسهیل کنیم، خاطرنشان کرد: موضوع اول در نظر گرفتن وسایل حمل و نقل عمومی  برای انتقال زائران به شهرهای محل سکونت شان است، در همین چارچوب وسایل  حمل و نقل عمومی به اندازه کافی در پایانه های مرزی مستقر شده است تا زائران را در هنگام  بازگشت به کشور به شهرهای محل سکونت شان منتقل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز قرار بر این شده اکیپ های وزارت بهداشت به اندازه کافی در پایانه های مرزی مستقر شوند و سلامت زائران را در هنگام بازگشت به کشور ارزیابی و کنترل کنند، افزود: همچنین پیش بینی های لازم برای پذیرایی و استراحت زائران نیز در نظر گرفته شده است.

محمدی فر با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته زائران می توانند از مرز مهران وارد کشور شوند، گفت: این احتمال وجود دارد که تعدادی از زائران نیز از مرز شلمچه وارد شوند و در همین چارچوب تمهیدات لازم نیز در این مرز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه روز گذشته حدود ۴۰۰ نفر از زائران از مرز مهران وارد کشور شدند و حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر نیز  تا زمانی که مرز باز بود از طریق مرز شلمچه به کشور بازگشتند، خاطرنشان کرد: بر اساس تجارب سنوات گذشته این پیش بینی وجود دارد که ظرف سه روز آینده بخش زیادی از زائران به کشور بازگردند.

محمدی اعلام کرد: این پیش بینی وجود دارد  که ۴۰ درصد از زائران از طریق هوایی و ۶۰ درصد از طریق زمینی به کشور بازگردند.