۲مرز خوزستان برای بازگشت زائران اربعین آماده شد

گروه سیاسی الف،   4000706027

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی آماده شد.

۲مرز خوزستان برای بازگشت زائران اربعین آماده شد

ولی اله حیاتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:در مرز شلمچه ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم و در مرز چذابه نیز ۲٠ موکب و ایستگاه برپا شده است. 

وی از آغاز فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بر عکس خبر داد و گفت: ظرفیت هر رام این قطار ۴٠٠ نفر  است. 
معاون استاندار خوزستان افزود: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران به ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر نیز فعال شد تا زائران به آسانی به منازل خود بازگردند. 
وی گفت همچنین ۲  ریل باس از خرمشهر به  اهواز با ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر مسافر نیز راه اندازی شد. 
حیاتی اضافه کرد: درحال حاضر ۴٠ اتوبوس خط واحد در پایانه مرزی شلمچه مستقر است و کار انتقال زائران از طریق این اتوبوس ها  به خرمشهر و آبادان در ۲۴ساعت شبانه روز انجام می شود.
به گفته وی  ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه برای جابجایی زائران به سراسر کشور تدارک دیده شده است. 
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان اظهار داشت: همچنین در تمامی مسیرها و ومحورهای مواصلاتی مرزی اکیپهای  امداد و نجات و بهداشت و درمان باهدف انجام تستهای مربوطه بهداشتی از جمله رپید و p.c.r مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: یگانهای انتظامی، پلیس راهور و یگان امداد هم در این دو محور حضوری فعال دارند تا در تردد زائران اربعین حسینی مشکلی به وجود نیاید. 

حیاتی در پایان گفت: پایانه های مرزی  یاد شده در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند و تا کنون ۲۰ هزار نفر از زائران از طریق این ۲ مرز وارد کشور شده اند.