فیصل مقداد: سوریه به مبارزه با تروریسم تا پاکسازی تمام اراضی کشور ادامه می‌دهد

گروه جهان الف،   4000705131

وزیر امور خارجه سوریه امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سوریه به مبارزه خود با تروریسم تا پاکسازی تمام اراضی کشور ادامه می‌دهد و این وظیفه و حق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک عنوان کرد، هرگونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دمشق غیرقانونی است و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی افزود: همانطوری که سوریه تروریسم را در اغلب مناطق خود شکست داد با همان عزم و اراده برای رفع اشغال کامل کشور از طریق هر وسیله تضمین شده از سوی قانون بین‌المللی، اقدام خواهد کرد.

مقداد در ادامه با اشاره به فرآیند تدوین قانون اساسی سوریه گفت: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که کار کمیته بررسی قانون اساسی باید تحت نظارت سوریه و بدون دخالت خارجی انجام بگیرد و این خود مردم سوریه هستند که درباره قانون اساسی کشورشان تصمیم می‌گیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه با تأکید بر پیوستن سوریه به کنوانسیون منع گسترش سلاح شیمیایی تصریح کرد: همانطوری که قبلا اعلام کرده‌ایم، استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحت هر شرایطی و از هر طرفی، در هر مکان و زمان محکوم و غیر قابل قبول است.

وی همچنین به اظهارات مقامات آمریکایی علیه چین در رابطه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت که برخی از کشورها از کرونا به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن سایر کشورها استفاده کرده و آنها را متهم به خلق ویروس می‌کنند.