اولمرت: اسرائیل توانایی ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد

گروه جهان الف،   4000705118

به اعتقاد نخست وزیر اسبق اسرائیل اسرائیل قادر به ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران نیست.

به گزارش تسنیم، ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق اسرائیل در مقاله‌ای که امروز دوشنبه در روزنامه هاآرتص منتشر شد تاکید کرد اسرائیل عملا از توانمندی نظامی کلاسیکی که از طریق آن بتواند به مراکز هسته‌ای ایران حمله کرده و آن را به طور کامل از بین ببرد برخوردار نیست.

اولمرت در این مقاله نوشت: سیاست نتانیاهو طی سال‌های اخیر تهدیدهای مکرر در رابطه با این که ایران در آستانه هسته‌ای قرار دارد، بود، ادعاهایی که هیچ کدام صحیح و درست نیستند زیرا غنی سازی اورانیوم الزاما به معنای ورود یک کشور به آستانه هسته‌ای نیست.

وی افزود: ایران در هر مقطع زمانی این توانمندی را داشت که طی چند ماه اقدام به غنی سازی حجم لازم از اوروانیوم جهت تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای بنماید.

اولمرت ضمن تایید سخنان اخیر ایهود باراک در رابطه با عدم آمادگی اسرائیل در اقدام نظامی علیه ایران گفت: باراک نخست وزیر اسرائیل و وزیر جنگ دولت دوم نتانیاهو بود او به طور حتم اطلاعات بیشتری در اختیار دارد از این روز آنچه که وی در رابطه با این که اسرائیل گزینه نظامی کلاسیکی برای از بین بردن خطر هسته‌ای ایران ندارد صحیح بوده و من نیز آن را تایید می‌کنم، من حتی در زمانی که باراک در دولت نتانیاهو با گفتمان دیگری سخن می‌گفت هم بر این عقیده بودم.

او در این یادداشت با طرح این پرسش که در چنین شرایطی چه باید کرد، پاسخ داد: فاصله زیادی بین ادعاهای پوچ و سخنان و اظهارات تحریک آمیزی که بدون هیچ پایه و اساس و عاری از پشتیبانی واقعی نظامی مطرح می شوند با واقعیت های موجود وجود دارد؛ در واقعیت توانمندی نظامی کلاسیک واقعی که بتوان از طریق آن پروزه هسته ای ایران را همانند برنامه های هسته ای عراق و سوریه نابود کرد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: به هر شکل نمی‌توان پیش بینی کرد روند اوضاع چگونه رقم خواهند خورد اما باید به تلاش برای برهم زدن ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران ادامه داد.