مرکز واکسیناسیون حرم مطهر امام رضا(ع) راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی الف،   4000703071

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: مرکز تزریق واکسن در رواق دارالمرحمه حرم امام رضا(ع) با همکاری آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده است.

مرکز واکسیناسیون حرم مطهر امام رضا(ع) راه‌اندازی شد

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، امین بهنام با اشاره به راه‌اندازی مرکز تزریق واکسن کرونا در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اعلام کرد:عموم زائران و مجاوران می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۴ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای انجام واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کنند. 

وی ادامه داد:بیستم شهریور ماه گذشته حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی از آمادگی لازم برای انجام این کار خبر داد و اظهار داشت: آستان قدس از ابتدای کرونا در کنار مردم و کادر درمان بوده است و با تاکید رهبری و عزم دولت در تسریع واکسیناسیون، ضمن اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تامین واکسن حاشیه شهر مشهد، آمادگی داریم در صورت نیاز، رواق‌های حرم مطهر رضوی را برای واکسیناسیون عمومی اختصاص دهیم.

بنا بر این گزارش آستان قدس رضوی طی دوره کرونا ۹۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در این حوزه را رعایت کرده و از بیمارستانهای مشهد نیز حمایت مالی ۱۵ میلیارد تومانی نموده است همچنین اهدای تجهیزات پزشکی و تامین داروی مورد نیاز بیماران از دیگر اقدامات این آستان در این زمینه است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ تن را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.