سازمان راهداری خبر داد؛ فراهم شدن شرایط پیش فروش بلیت برگشت اربعین از مرز مهران

گروه اقتصادی الف،   4000703070

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در اطلاعیه‌ای از فراهم شدن شرایط پیش فروش بلیت برگشت زائران از مرز شهید سلیمانی(مهران) خبر داد.

فراهم شدن شرایط پیش فروش بلیت برگشت اربعین از مرز مهران

به گزارش ایرنا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اطلاعیه‌ای از فراهم شدن شرایط پیش فروش بلیت برگشت زائران از مرز شهید سلیمانی(مهران) خبر داد. 

در این اطلاعیه آمده است: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی ۶۰ هزار زائر از مرز مهران در نظر گرفته شده است.

مرز شهید سلیمانی(مهران) به عنوان تنها مرز برای بازگشت زائران است.

در این اطلاعیه بر تعبیه شدن دیده بان برای سنجش شرایط مرزی در مسیر کربلا تا مرز مهران ‌و امکان انعقاد قرارداد کاروان‌ها با شرکت‌های حمل و نقلی و لزوم هماهنگی زائران با شرکت‌های حمل و نقل بر اساس شماره تلفنی اعلامی این شرکت ها برای بازگشت آرام تاکید شده است.

 هم چنین برای افرادی که برای بازگشت بلیت تهیه نکرده اند، ناوگانی در مرز مهران تعبیه شده است تا زائران را به مقاصد خود بازگرداند و کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بنابر تصمیم ستاد اربعین، مرز مهران تنها برای بازگشت زائران باز است و مسافران عتبات عالیات بعد از انجام آیین‌های اربعین می‌توانند از مرز مهران برای بازگشت زمینی به کشور استفاده کنند.

بنا به اظهار مسوولان کشور، امسال سفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، فقط به صورت هوایی امکان‌پذیر است اما زائران می‌توانند در بازگشت از طریق مرز زمینی مهران وارد کشور شوند.

مرز مهران که سالیان دراز بعد از سقوط رژیم بعث گذرگاه اصلی زائران به سمت عتبات عالیات بوده است اما در طی ۲ سال اخیر به علت شیوع کرونا بر روی زائران بسته شده است.