سرلشکر رشید: ارتش‌های دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید/ روایت شهید سلیمانی از ۶ ارتش خارج از مرزها

گروه سیاسی الف،   4000703041

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید چراکه ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید.

سرلشکر رشید: ارتش‌های دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید/ روایت شهید سلیمانی از ۶ ارتش خارج از مرزها

به گزارش فارس، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی در سال دوم جنگ تحمیلی و برقراری ثبات سیاسی در کشور حاصل تحولاتی بود که با دفاع مقابل تجاوز در سال اول جنگ شکل گرفته بود و شاکله قدرت دفاعی- تهاجمی نیرو‌های مسلح را متفاوت با تجربه قبل از انقلاب پایه‌گذاری کرد که امروز هم ادامه دارد.

وی گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از تولد قدرت دفاعی تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح است.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا افزود: نگرانی، فشار و بهانه جویی دشمن برای قدرت موشکی ما، شامل موشک‎‌های نقطه زن و دقیق و ناوزن جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران به صورت مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) به قدرت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا تنها قدرتی است که سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف کرده است و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کند.

سرلشکر رشید افزود: دشمن نه از حجم و شکل موشک‌ها یا شعاری که به هنگام آزمایش یا کوبیدن مواضع ضد انقلاب بر روی موشک‌ها می‌نویسند (که در جای خود مهم هستند) بلکه از استقلال سیاست‌های دفاعی و قدرت تحقق آن نگران و وحشت زده است.

 هراس دشمن از قدرت دفاعی مستقل ایران 

وی با بیان اینکه دشمن از قدرت دفاعی مستقل ایران هراس دارد، گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح که ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

وی  افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، ادامه داد: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاستگزاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

سرلشکر رشید گفت: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجارب دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز برگرفته از تجارب دوران دفاع مقدس و بسترساز امنیت و بازدارندگی است، افزود: خسارت‌های ناشی از ناآمادگی در آغاز جنگ تحمیلی را، امروز به هوشیاری و اشراف مداوم و برخورداری از آمادگی دفاعی و رزمی تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آسیب‌پذیری مردم این سرزمین در برابر تهاجم هوایی و موشکی دشمن در شهر‌ها را که مردم بی دفاع طی آن مورد هجمه قرار می‌گیرند، به قدرت موشکی و پدافند هوایی تبدیل کردیم.

سرلشکر رشید به تلاش مذبوحانه دشمن در راستای تضعیف قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نگرانی، فشار و بهانه‌تراشی دشمن در حوزه قدرت موشکی ما از جمله «موشک‌های نقطه‌زن، دقیق‌زن و ناوزن» به این دلیل است که می‌بیند ایران اسلامی به طور مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

وی گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی هستند که در منطقه جنوب غرب آسیا سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف می‌کنند و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کنند و دشمن از این سیاست‌ها و قدرت تحقق آن، نگران و وحشت‌زده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: امروز با برخورداری از قدرت دریایی، ضعف در برابر حملات دشمن به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس را به برتری ایران و ضعف تحقیرآمیز دشمن تبدیل کرده‌ایم.
وی گفت: فقدان پیمان دفاعی و امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشور‌ها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های اعتقادی منطقه‌ای و مردمی تبدیل کرده ایم.

سرلشکر رشید در بخش دیگری از سخنان خود خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرد و افزود: ایشان سه ماه قبل از شهادت در جلسه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت که من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کردم و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بجنگد، باید از این شش ارتش عبور کند.

وی ادامه داد: یک ارتش در لبنان به نام «حزب‌الله»، دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: عصبانیت آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که جمهوری اسلامی ایران هر دو مؤلفه قدرت یعنی اول برخورداری از نیروی مسلح قدرتمند و آماده رزم در برابر هر متجاوز خارجی در درون سرزمین و دوم بهره‌مندی از یک قدرت منطقه‌ای در بیرون از سرزمین، برخوردار است، که این دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی از دید همه کارشناسان نظامی، ضروری و حیاتی است و نظام جمهوری اسلامی از هر دو مؤلفه برخوردار است.