۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تهران زیر کشت گندم می‌رود

گروه اقتصادی الف،   4000701114
۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تهران زیر کشت گندم می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: سال زراعی جاری و بر اساس تعهد ارائه شده، ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت گندم می‌رود.

به گزارش ایرنا، ایوب فصاحت روز پنجشنبه در گردهمایی برنامه ریزی کشت پائیزه استان تهران که با حضو معاون زراعت وزیر کشاورزی در ورامین برگزار شد، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته، سه هزار هکتار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت جو و سه هزار هکتار زیر کشت کلزا می‌رود که میزان کشت کلزا نسبت به سال زراعی قبل از رشد ۵۰۰ هکتاری برخوردار می‌شود.

فصاحت اظهار داشت: کشاورزی استان تهران در سال زراعی جاری با محدویت‌های جدی به ویژه در تأمین آب کشاورزی روبرو است که تلاش شده با برگزاری جلسات مشترک با سازمان آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب تا حد توان، بخشی از این کمبودها برطرف شود.

وی گفت: میزان کاهش تولید گندم در استان تهران به دلیل مدیریت مسئولان کشاورزی حدود ۱۵ درصد بود که تلاش می‌شود با وجود محدودیت‌های موجود در سال زراعی جاری که از حساسیت برخوردار است، مشکلی در تولید گندم به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: تلاش شده تا با تأخیر انداختن در زمان کشت، آب مورد نیاز کشاورزی استان تهران با بارش‌های پائیزه تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که ۴۰ درصد از مساحت زیر کشت استان تهران وابسته به آب‌های سطحی است اظهار داشت: امسال میزان آب‌های سطحی مورد نیاز کشاورزی استان تهران به صفر رسید و امید است تا با هماهنگی سازمان آب، بخشی از آب مورد نیاز از پساب تصفیه شده جبران شود.

فصاحت با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در این استان تولید شد، گفت: از این میزان ۱۴۰ هزار تن توسط کشاورزان به مراکز مختلف تحویل شد که ۱۰۵ هزار هکتار آن مربوط به مراکز خرید تضمینی دولتی است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود منابع آبی، برخی از کشاورزان محصول خود را به صورت قصیل (گندم سبز) برداشت کردند که این محصول نیز در حوزه خوراک دام مصرف شد.