مادورو خواستار پایان تحریم‌ها شد و از رهبران خواست "جهانی تازه" بسازند

گروه جهان الف،   4000701102
مادورو خواستار پایان تحریم‌ها شد و از رهبران خواست "جهانی تازه" بسازند

رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، کشورش قربانی "کمپین شدید" خصومت دائمی و نظام‌مند از طریق تحریم‌های مالی و اقتصادی از سوی آمریکا و متحدانش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت سازمان ملل، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: حساب‌های مالی تحت تعقیب هستند، طلاها در ذخایر بین‌المللی قانونی بانک مرکزی ونزوئلا در لندن مصادره و مسدود شده‌اند، و میلیاردها دلار در حساب‌های بانکی در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان مصادره و مسدود شده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های نفت ونزوئلایی از تجارت محصولاتشان و افتتاح حساب‌های بانکی برای انجام معاملات تجاری منع شده‌اند. این یک شکنجه و آزار مالی، پولی، تجاری، اقتصادی و انرژی است. این اقدام نظام‌مند، ظالمانه و جنایی است. ونزوئلا با صدای بلند این اقدام را در مقابل مردم جهان محکوم می‌کند.

مادورو ضمن آنکه خواستار پایان تمامی تحریم‌ها علیه ونزوئلا شد، گفت: من از حمایت دیگر کشورها از این هدف قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ونزوئلا در سال ۲۰۲۱ میلادی با رشد پایدار در ظرفیت علمی، نوآوری، تکنولوژی و روحی، از فاز درد وارد فاز بهبودی شد. ما راه بهبودی و رشد کامل و درست را برای کشورمان پیش گرفته‌ایم. ما مسیر استقرار نیروهای مولد را در کشوری پیش گرفته‌ایم که هدف محاصره شیطان صفتانه، آزار جنایتکارانه و شکنجه ظالمانه بدنه اقتصادی و اجتماعی‌اش قرار گرفته است. ما با شجاعت، قاطعیت، هوش و خرد می‌توانیم به مردمان جهان بگوییم که "بله، ما می‌توانیم با اقدامات خصمانه رو به رو شویم و به جلو پیش برویم".

مادورو تصریح کرد: سال ۲۰۲۱ میلادی همچنین شاهد پیشرفت ونزوئلا به سوی یک گفت‌وگوی صلح‌آمیز فراگیر و همچنین برگزاری انتخابات محلی و منطقه‌ای در نوامبر بوده است. ما مذاکرات مختلفی را با بخش‌های تجاری، اجتماعی، سیاسی و اتحادیه‌ها آغاز کرده‌ایم. ما راه گفت‌وگو را تایید کرده‌ایم و اخیرا گفت‌وگویی را در زمینه صلح ملی و حق حاکمیت برگزار کردیم.

در نهایت مادورو از رهبران جهان خواست تا جهانی تازه عاری از هژمونی و بر مبنای اصول چندجانبه گرایی و قوانین بین‌المللی بسازند.

وی گفت: جهانی جدید که از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کارائیب و از بومیان آمریکا به وجود می‌آید. جهانی جدید که مجددا متولد می‌شود تا به هژمونی‌های قدیمی و تظاهر برخی که می‌خواهند پلیس و قاضی تمامی مردم جهان باشند، پایان دهد. این جهان جدید به یک آمریکای جدید نیز نیاز دارد.