وزش باد شدید زنجان را در می‌نوردد

گروه حوادث الف،   4000701093
وزش باد شدید زنجان را در می‌نوردد

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بعدازظهر امروز /پنجشنبه ۱ کم مهر ماه جاری/ وزش باد مناطق مختلف این استان را می نوردد.

سونا صرفی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، سرعت وزش باد طی روزهای جمعه و شنبه /دوم و سوم مهر ماه جاری/ در برخی از مناطق استان زنجان می تواند به حد نسبتا شدید تا شدید نیز برسد.

وی با بیان اینکه پرتاب اشیا از بلندی، شکسته شدن درختان خشکیده، آسیب به تاسیسات مرتفع و کم استحکام شهری و روستایی نیز در اثر وزش باد نسبتا شدید تا شدید وجود دارد به افراد توصیه کرد از عبور و توقف در کنار درختان خشکیده و ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات مرتفع در زمان وزش باد پرهیز کنند.

صرفی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، گیلوان در شهرستان طارم، فیله خاصه در شهرستان زنجان و ماهنشان از شهرستان های این استان با  دمای ۳۴+ درجه سانتیگراد و خیرآباد در شهرستان سلطانیه نیز با ۵+ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی استان به ثبت رسیدند.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز آسمان زنجان غالبا صاف خواهد بود، گفت: میزان دما از روز شنبه به صورت محسوس کاهش یافته و این وضعیت جوی تا صبح روز دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

صرفی، ادامه داد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته میزان دما می تواند بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد که در این صورت دما می تواند در مناطق سردسیر استان زنجان به صفر نزدیک شود.