تفاهم انگلیس و کویت در زمینه تقویت همکاری‌های دوجانبه

گروه جهان الف،   4000701087
تفاهم انگلیس و کویت در زمینه تقویت همکاری‌های دوجانبه

دیپلمات های ارشد انگلیس و کویت امروز درچارچوب هفدهمین نشست «گروه هدایت مشترک» دیدار و درباره تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.

به گزارش ایرنا از بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، در این دیدار که در ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس در مرکز لندن با حضور سفرای دو کشور برگزار شد جیمز کلورلی معاون وزیر امور خارجه انگلیس و مجدی الظفیری وزیر خارجه کویت تفاهم نامه‌ جدیدی را امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های دو طرف در زمینه مسائل تجاری، آموزشی و امنیت سایبری افزایش یافته و قرار شد مانورهای نظامی دو کشور از سال آینده میلادی از سر گرفته شود. دیپلمات های ارشد انگلیس و کویت همچنین توافق کردند تا در خصوص برگزاری اجلاس تجاری مشترک در نمایشگاه اکسپو دوبی۲۰۲۰ همکاری کنند.

ملاقات مقامات رسمی کویت با کارشناسان مرکز ملی امنیت سایبری رایزنی انگلیس از دیگر مسائلی بود که دو طرف درباره آن بحث و تبادل نظر کردند. این ملاقات قرار است در ماه جاری میلادی (سپتامبر) برگزار شود.

جیمز کلورلی درباره تفاهم صورت گرفته بیان داشت: عمق مسائلی که امروز درباره آن بحث شد نشان دهنده مشارکت دیرپای انگلیس و کویت در زمینه مسائل تجاری، فناوری، امنیتی و دفاعی است.

وی افزود: گروه هدایت مشترک اطمینان حاصل می‌کند که دو کشور برای مقابله با چالش‌های مشترک در آینده آماده هستند و از فرصت‌های پیش‌رو با یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

کویت، پنجاه‌وپنجمین شریک تجاری انگلیس با حجم مراودات ۲.۱ میلیارد پوند در سال به شمار می‌رود.