تداوم تشدید نظارت بهداشتی بر فعالیت اصناف در محدودیت‌های کرونایی

گروه سلامت الف،   4000701084
تداوم تشدید نظارت بهداشتی بر فعالیت اصناف در محدودیت‌های کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از استمرار اعمال محدودیت‌های ویژه کرونا جهت فعالیت گروه‌های مختلف صنفی در سنندج از لحاظ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

 آرزو فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ کرونا محدودیت‌های ویژه کرونایی جهت فعالیت گروه‌های مختلف صنفی از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سه روز گذشته ۱۳ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۱۵۳ واحد صنفی و کارشناسان محیطی از ۴۵۳ واحد صنفی در گروه‌های ۴ گانه شغلی بازدید به عمل آوردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در این مدت ۱۷۶ مورد بازدید از مراکز تهیه وعرضه مواد خوراکی و غذای آماده به عمل آمده و ۸ مورد از مواد غذائی تهیه شده در مراکز نامبرده جهت تایید سلامت نمونه برداری شده است.

فلاحی در زمینه اقدامات نظارتی بر سلامت نان شهر سنندج اذعان کرد: در این خصوص ضمن بازدیدهای مستمر ۶ واحد نان از تعدادی از خبازی‌های سطح شهر جهت تایید سلامت نان از نظر تعیین میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه برداری شد.

وی ضمن اشاره به صدور ۱۲ مورد اخطاریه بهداشتی به اصناف خاطی در سه روز گذشته گفت: ۸ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته و ۲ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نیز جهت حصول نتیجه مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه اقدامات صورت گرفته در راستای نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهری گفت: در مدت زمان یادشده ضمن بادید از تصفیه خانه آب سنندج از آب خام تصفیه شده فاز یک و ۲ نمونه برداری میکرو شیمیائی انجام شد.

 فلاحی یادآور شد: ۲۴ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر وروستا در سه روز گذشته توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز به عمل آمده است.