سرمربی روسیه؛ قویترین تیم کشتی جهان را داریم

گروه ورزشی الف،   4000701061
سرمربی روسیه؛ قویترین تیم کشتی جهان را داریم

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه به اهمیت کسب طلای سعد الله یف در المپیک اشاره کرد و اعلام کرد این ورزشکار برای المپیک دوره بعد دورخیز کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، جامبولات تدیف سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه درباره وضعیت عبدالرشید سعد الله یف کشتی گیر مطرح دسته ۹۷ کیلوگرم خود و دارنده دو طلای المپیک صحبت کرد و گفت: سعد الله یف از شرایط خوبی برخوردار است و می خواهد در المپیک پاریس حضور داشته باشد. او برای پاریس آماده می شود.

همچنین سرمربی تیم ملی روسیه در مورد اهمیت پیروزی سعد الله یف در بازی های المپیک توکیو صحبت کرد، جایی که کشتی گیر روس در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، کایل اسنایدر آمریکایی را شکست داد.

تدیف گفت: احتمالاً همه متوجه آنچه در این دوره بازی های المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد اتفاق افتاده بود شدند. سوال این بود که چه کسی دو بار قهرمان می شود - سعد الله یف یا اسنایدر بعلاوه اینکه کشور چه کشوری کشتی آزاد برتر جهان می شود. و سعد الله یف ثابت کرد که مدرسه کشتی آزاد ما قوی تر است و از این گذشته  این ورزش توسط آمریکایی ها اختراع شد، این ورزش آنها است، اما ما قوی ترین هستیم.

سعد الله یف ۲۵ ساله است، در سال ۲۰۱۶ این کشتی گیر طلای المپیک را در وزن ۸۶ کیلوگرم به دست آورد. او همچنین چهار مدال طلا و یک نقره در مسابقات جهانی و چهار قهرمانی در مسابقات اروپایی دارد. و در المپیک توکیو دومین طلای المپیک خود را به دست آورد.

در مراسم اختتامیه المپیک توکیو، این کشتی گیر پرچمدار تیم روسیه بود.