۶ متهم خرید و فروش کودکان در مشهد بازداشت شدند

گروه اجتماعی الف،   4000630091 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون دادستان مشهد در تشریح آخرین وضعیت پرونده خرید و فروش کودکان در این شهر گفت: تاکنون ۶ فرد متهم در جریان رسیدگی به این پرونده در مشهد بازداشت شده‌اند اما متهم اصلی پرونده کودک‌ربایی و خرید و فروش کودکان فراری است.

۶ متهم خرید و فروش کودکان در مشهد بازداشت شدند

حسن زرقانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متهمان بازداشت شده تاکنون در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۲۵ نوزاد اعتراف کرده‌اند. 
وی ادامه داد: متهمان مطابق این اعتراف‌ها، کودکان و نوزادان را برای خرید و سپس فروش آنها به زنی به نام "نسرین" تحویل می‌داده‌اند. 

معاون دادستان مشهد گفت: بر همین اساس متهم اصلی پرونده کودک‌ربایی در مشهد همین فرد است که متواری شده است.
وی افزود: تاکنون مشخص شده است که ۲۵ کودک توسط اعضای این باند بزهکار از خانواده‌های دچار اعتیاد خریداری و برای فروش تحویل نسرین شده‌اند.

قاضی زرقانی ادامه داد: بنابر اعترافات متهمان، آنان علاوه بر کودکان خرید و فروش شده، سه کودک دیگر را نیز ربوده بودند. 
وی گفت: تحقیقات گسترده در خصوص ابعاد این پرونده تا روشن شدن همه زاوایای آن ادامه دارد.
نهم شهریورماه جاری پیرو گزارش یک فقره آدم‌ربایی به کلانتری معراج مشهد مبنی بر تلاش یک زن برای ربودن دختری ۶ ساله هنگام بازی در حیاط منزل مسکونی آنان در بلوار توس، موضوع در دستور کار فوری پلیس قرار گرفت. 

دستگیری این زن ناکام در کودک‌ربایی، با اقدام به‌هنگام مادر کودک و همسایگان منجر به بازداشت فوری پنج متهم دیگر در چهارچوب اقدام عملیاتی سریع پلیس و گشوده شدن پرونده خرید و فروش کودکان و آدم‌ربایی در دادگستری مشهد شد.