سرپرست وزارت آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی جدید با شبکه شاد/ زمینه حضوری شدن مدارس را فراهم می‌کنیم

گروه اجتماعی الف،   4000630078

کاظمی گفت: سال تحصیلی جدید با شبکه شاد آغاز می‌شود اما زمینه حضوری شدن مدارس را فراهم خواهیم کرد.

آغاز سال تحصیلی جدید با شبکه شاد/ زمینه حضوری شدن مدارس را فراهم می‌کنیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبختانه در آستانه آغاز سال تحصیلی با رونمایی از شبکه شاد اتفاق بزرگی رقم خورد، این موضوع مهم ترین اتفاق در وزارت اموزش و پرورش است.

او گفت: سال تحصیلی جدید را با مدرسه تلویزیونی ایران و  شبکه آموزشی شاد آغاز خواهیم کرد.

کاظمی بیان کرد: زمینه حضوری شدن مدارس را با کمک معلمان، خانواده ها و دانش آموزان فراهم می‌کنیم.

او گفت: شعار امسال ما در آموزش پرورش، استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت است که روی این سه واژه، برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، چارچوب فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در فضای مجازی در قالب شبکه شاد مصوب شد.

او‌ ادامه داد: سلامت دانش آموزان اولویت اصلی ما است.با توجه به همین موضوع اعلام کردیم سال تحصیلی را با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران آغاز می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: واکسیناسیون معلمان تقریبا به پایان رسیده است و در مراحل پایانی به سر می برد، واکسیناسیون اولیا دانش آموزان و مربیان نیز در دستور کار قرار دارد .

او بیان اینکه واکسیناسیون رانندگان مدارس در حال انجام است، افزود: واکسیناسیون دانش آموزان نیز از پایه دوازدهم آماده شده و در حال انجام است. امیدواریم با اتمام واکسیناسیون، زمینه حضور دانش آموزان در فضای مدارس فراهم شود.

سرپرست ‌وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد زیرساخت ها و شیوه نامه‌های بهداشتی برای ما بسیار حائز اهمیت است و میخواهیم مدیران و معلمان تمام الزامات بهداشتی را به خوبی مهیا کنند . شیوه نامه‌هایی که باید رعایت شود از طریق وزارت بهداشت ابلاغ شده و منجر به بهبودی اوضاع‌ تحصیلی خواهد شد.

کاظمی بیان ‌کرد: دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی سیستم آموزشی دچار آسیب‌هایی شد، بخشی از این آسیب‌ها باعث افت سیستم آموزشی شد و مشکلاتی برای دانش آموزان ایجاد کرد اما امروز اتفاقات خوبی برای تحقق ارتقاء کیفیت رقم خواهد خورد.

او‌ گفت: در حال حاضر آماده سازی بهترین استودیوها برای ضبط و تولید محتوا در دستور کار است. همچنین استانداردهای روش‌های تدریس نوین را متناسب با زیست بوم جدید و در غالب بخش های جذاب و چند رسانه ای برای ارتقا کیفیت آموزشی تولید شده و در حال آماده سازی است تا در کنار محتواهای سال گذشته در اختیار همه معلمان کشور قرار بگیرد.

کاظمی ادامه داد: همچنین برنامه درسی متناسب با شرایط جدید طراحی و به مدارس کشور ابلاغ شده است.