بورل: دیداری بین وزیران ایران و ۱+۴ در نیویورک انجام نمی شود

گروه جهان الف،   4000630030

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این هفته دیدار چندجانبه بین وزیران پنج کشور عضو برجام(۱+۴)و ایران در نیویورک برگزار نمی شود.

بورل: دیداری بین وزیران ایران و ۱+۴ در نیویورک انجام نمی شود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز به نقل از گفت و گوی جوسپ بورل با خبرنگاران نوشت: آنچه که مهم است، نه این دیدار وزیران بلکه اراده تمام طرف ها برای از سرگیری مذاکرات وین است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است در جریان سفرش به نیویورک، دیدارهای دوجانبه جداگانه با وزیران امور خارجه انگلیس و فرانسه خواهد داشت.

بورل گفت که امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار می کند و افزود: برخی سال ها (دیدار وزیران) برگزار می شود و برخی سال ها برگزار نمی شود. (جلسه وزیران کشورهای عضو برجام) در دستور کار نیست.
هماهنگ کننده اروپایی توافق هسته ای گفت که در دیدار مذکور به طرف ایرانی فشار خواهد آورد تا گفت و گوها را هر چه سریعتر آغاز کند.
بورل گفت: پس از انتخابات (ریاست جمهوری ایران) رئیس جمهوری جدید خواهان تاخیر (در مذاکرات خسته ای) شده بود تا کاملاً در جریان مذاکرات قرار گرفته و درک بهتری از این پرونده بسیار حساس داشته باشد. تابستان تمام شده و ما انتظار داریم که گفت و گوها به زودی در وین از سرگرفته شود.