آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس/ امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی داریم

گروه فرهنگی الف،   4000629001

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و گفت: امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی داریم.

آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس/ امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی داریم

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در  گفت‌وگو با فارس، به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و اظهار کرد: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی به نسبت پیش‌بینی ما 97.65 درصد است و به نسبت موالید، از عدد 100 درصد را در نرخ ثبت‌نام عبور کردیم.

وی افزود: به عبارت دیگر بر اساس نرخ موالید تعداد دانش‌آموز 6 سال تمام، یک میلیون و 540 هزار نفر است که در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار و 7 دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام شده‌اند که بخشی از این دانش‌آموزان در سال گذشته ثبت‌نام نکردند.

حکیم‌زاده ادامه داد: در کل دوره ابتدایی به نسبت به پیش‌بینی، 96.13 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در دوره متوسطه اول 88.36 درصد و در دوره متوسطه دوم 80 درصد است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فرم‌های انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه دهم در حال ثبت در سامانه سناد است که این دسته از دانش‌آموزان نیز به اطلاعات دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اضافه می‌شوند.

وی افزود: نسبت به سال گذشته از نظر روند ثبت‌نام وضعیت بهتری داریم.