رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد استمراریارانه۹۰درصدی بلیت حمل ونقل توسط شهرداری تهران/بررسی نقاط قوت وضعف طرح ترافیک واصلاح آن  

گروه اجتماعی الف،   4000628040

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران به دنبال مسائل سیاسی نخواهیم بود و اصولاً معتقدم مجموعه مدیریت شهری، عرصه بازی‌های سیاسی نیست، گفت: شهردار تهران با تمام توان، پای کار میدانی برای شهر و شهروندان آمده و ما هم به عنوان اعضای شورای شهر، تمام‌قد از ایشان حمایت خواهیم کرد تا گره‌ای از گره‌های این شهر و مشکلات مردم آن باز شود.

استمراریارانه۹۰درصدی بلیت حمل ونقل توسط شهرداری تهران/بررسی نقاط قوت وضعف طرح ترافیک واصلاح آن  

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از انتخاب شهردار تهران دفاع می‌کنید، تاکید کرد: نه تنها از شخص دکتر زاکانی دفاع می‌کنیم بلکه در طول ۴ سال فعالیت‌ به عنوان شهردار تهران، حتماً از ایشان حمایت هم خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران به دنبال مسائل سیاسی نخواهیم بود و اصولاً معتقدم مجموعه مدیریت شهری، عرصه بازی‌های سیاسی نیست، گفت: شهردار تهران با تمام توان، پای کار میدانی برای شهر آمده و ما هم به عنوان اعضای شورای شهر تمام‌قد از ایشان حمایت خواهیم کرد تا گره‌ای از گره‌های این شهر و مشکلات مردم آن باز شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه عدم تامین منابع مالی و حمایت دولت‌ها از توسعه حمل و نقل عمومی، یک واقعیت تلخ تاریخی است، گفت: حتماً دولت، مسائل و مشکلات مختلفی دارد و در تخصیص منابع اهم و فی‌الاهم می‌کند اما معتقدم مهم‌ترین مسئله حمل و نقل  شهر تهران، این است که با نظام یارانه‌ای اداره می‌شود و به همین دلیل، نیازمند حمایت‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس از مردم گرفته شود، طبیعی است که تمایل به استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد، گفت: به همین سبب است که دولت‌ها باید حمایت کنند تا این سامانه‌ها با یارانه‌ای که دریافت می‌کنند، قادر به ادامه خدمات‌رسانی به مردم باشند.

تشکری هاشمی یکی از راهکارهای تامین منابع از دولت را پیگیری مستمر عنوان و خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته هم با مشکل تامین منابع از سوی دولت‌ها مواجه بودیم اما یاد گرفتیم از دولت با جدیت پیگیری کنیم و پیگیر مطالبات بر حق شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی باشیم و همزمان، با تکیه بر منابع شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه خرید واگن جدید به‌دلیل گران بودن با مشکلات عدیده مواجه است، ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر متروی جدید و تجهیزات آن باید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، قیمت  ۳۰ کیلومتر مترو برابر با ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا بیش از پیش، اهمیت نیاز به توسعه حمل ونقل عمومی را به ما یادآور می شود، گفت: معتقدم یکی از مکان‌هایی که کرونا در آن لانه کرده است، ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو و اتوبوس‌هاست که کمبود وسایل نقلیه شهری به تراکم جمعیت در ناوگان عمومی دامن زده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دکتر زاکانی شهردار تهران اعلام کردند قیمت بلیت مترو ۲۰ هزار تومان خواهد شد، یادآور شد: البته دکتر زاکانی این مطلب را تکذیب کرده‌اند و موضوع هزینه واقعی بلیت مترو در یک جلسه تخصصی و بر اساس برآوردهای کارشناسی مطرح شده است، هزینه‌ای که تنها ۲ هزار تومان آن از مسافران دریافت می‌شود و مابقی آن در قالب یارانه از سوی مدیریت شهری تامین می‌شود.

تشکری هاشمی در واکنش به شایعه افزایش قیمت بلیت مترو تا سقف ۲۰ هزار تومان، با ذکر این مطلب که طی ۱۶ سال گذشته مردم قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس را پرداخت نکرده‌اند، گفت: شهروندان تهران، تنها ۱۰ درصد قیمت واقعی حمل و نقل عمومی را می‌پردازند و الباقی آن ۹۰ درصد از طریق یارانه از جانب مدیریت شهری جبران می‌شود و به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که این رویه حتماً تغییر نخواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: محدوده طرح ترافیک برای کاهش تردد در هسته مرکزی شهر طراحی شده است، به زودی تمامی نقاط قوت و ضعف طرح فعلی بررسی و اصلاحات لازم در لایحه سال آینده اعمال خواهد شد.