ورود ارتش سوریه به شهر طفس و آغاز اجرای توافقنامه سازش

گروه جهان الف،   4000627098

خبرگزاری رسمی سوریه از آغاز اجرای توافقنامه سازش و رسیدگی به وضعیت تعدادی از شبه‌نظامیان و چهره‌های تحت تعقیب در استان درعا خبر داد.

ورود ارتش سوریه به شهر طفس و آغاز اجرای توافقنامه سازش

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که طبق توافقنامه سازش، عملیات ساماندهی وضعیت تعدادی از شبه‌نظامیان، چهره‌های تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی و تحویل سلاح در شهر طفس در حومه غربی درعا آغاز شد.

برخی منابع در درعا به روزنامه الوطن چاپ سوریه گفتند: یگان‌های ارتش سوریه برای اجرای بندهای توافقنامه سازش که دولت سوریه ارائه کرده بود، وارد شهر طفس در حومه غربی درعا شدند.

در حالی که وضعیت استان درعای سوریه با کمک نظامیان روسیه پایدار شده است، ساماندهی وضعیت شبه‌نظامیانی که تصمیم گرفتند سلاح‌های خود را زمین بگذارند، در این استان ادامه دارد.

این در قالب تلاش‌هایی است که دولت برای برقراری مجدد امنیت در مناطق حومه غربی درعا به کار می‌گیرد. طرف‌های مربوطه با ده‌ها تن از ساکنان شهر توافق کرده و برخی از آنها سلاح‌های فردی و مهمات دیگر نظیر آرپی‌جی و خمپاره‌ها را به ارتش تحویل دادند.

طبق گزارش سانا، عملیات سازش همسو با آمادگی یگان‌های ارتش برای استقرار در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود تا مجددا امنیت در شهر برقرار شود و مقدمه‌ای برای خدمت رسانی مجدد و ورود نهادهای خدماتی و نیز بازسازی مراکز خدماتی نظیر دیگر مناطق استان درعا باشد.

در راستای اجرای توافقنامه سازش طی ماه جاری میلادی وضعیت مظنونان و افراد مسلح در منطقه درعا البلد، روستای الیادوده و شهرک مزیریب حل و فصل شد. در حالی‌که همزمان با استقرار ارتش سوریه هزاران تن از ساکنان به منازلشان در محله درعا البلد بازگشتند.