اوجی: توسعه میادین نفتی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی دنبال می شوند

گروه اقتصادی الف،   4000626089

وزیر نفت انجام سرمایه گذاری در حوزه حفظ و نگهداشت تولید را با اهمیت دانست و گفت: دولت آمادگی همکاری باسرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه میادین نفتی به ویژه در میادین مشترک را دارد.

به گزارش ایرنا جواد اوجی روز جمعه در جریان بازدید از دکل حفاری ۲۵ فتح در میدان نفتی اهواز  اظهارداشت: توسعه میادین مشترک قولی است که رئیس جمهوری داده و سفر به خوزستان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی تعدادی از میادین نفتی در استان خوزستان را با کشور عراق مشترک عنوان کرد و گفت: در این سفر روند توسعه این میادین مورد بررسی قرار می گیرند.

وزیر نفت بر تسریع در تکمیل توسعه میادین مشترک در غرب کارون تاکید کرد و افزود: در این زمینه همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضروری است.

 اوجی خاطرنشان کرد: موضوع برداشت حداکثری از میادین مشترک در اولویت‌های کاری وزارت نفت قرار دارد و این امر به جدیت دنبال خواهد شد.

وی بیان داشت: در حال برنامه ریزی هستیم تا فاز دوم و سوم توسعه پروژه ها در میادین مشترک غرب کارون محقق شود.

احداث پتروشیمی‌های بزرگ در بخش‌های پایین دست صنعت نفت

وزیر نفت همچنین به ساخت پتروشیمی های بزرگ در بخش های پایین دست صنعت نفت اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، احداث این پروژه ها در آینده آغاز شوند.

اوجی به برنامه های در دست اقدام دولت به منظور ایجاد زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: خوزستان از ظرفیت های لازم در این زمینه برخوردار است و همواره باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی یادآورشد: توسعه متوازن این بخش نیز از دیگر اولویت های وزارت نفت است که بخش مهمی از برنامه های دولت را شامل می‌شود.

وزیر نفت امروز جمعه برای بازدید از روند فعالیت های صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب و میادین مشترک غرب کارون وارد اهواز شد و در بدو ورود از دکل ۲۵ فتح در میدان نفتی اهواز بازدید کرد.