الجزایر بر ادامه قطع روابط با مغرب تاکید کرد

گروه جهان الف،   4000625063

"عمار بلانی" معاون وزیر خارجه الجزایر در امور کشورهای مغرب عربی و صحرای غربی اعلام کرد که قطع روابط کشورش با مغرب همچنان ادامه خواهد یافت.

الجزایر بر ادامه قطع روابط با مغرب تاکید کرد

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن، بلانی گفت، «موضوع میانجیگری ریاض میان الجزیره و رباط در دستور کار سفر اخیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی به کشورش قرار نداشت».

این مقام مسئول الجزایری افزود: موضع الجزایر در خصوص قطع روابط با مغرب، تغییر نکرده و تغییر نخواهد کرد.

وی توضیح داد: «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر در نشست اخیر وزیران خارجه عرب تاکید کرد که موضوع قطع روابط سیاسی با مغرب قابل بحث و بررسی نیست، زیرا یک تصمیم حاکمیتی و قطعی غیرقابل برگشت به شمار می‌رود.

به گزارش رسانه‌های گروهی الجزایر، لعمامره با طرح موضوع پرونده بحران کشورش با مغرب در نشست پنجشنبه هفته گذشته وزیران خارجه عرب در قاهره، اعلام مخالفت کرد.  

لعمامره گفت: هر گونه طرح میانجیگرانه در هر شکل آن در صورت نادیده گرفتن مسئولیت کامل مغرب به عنوان عامل ایجاد وخامت شدید در روابط دوجانبه، یک اقدام سطحی و بی فایده به شمار می‌رود.

الجزایر در ۲۴ اوت گذشته ( دوم شهریور) اعلام کرد که به دلیل « اتخاذ اقدامات خصمانه» از سوی رباط مناسبات دیپلماتیک خود با مغرب را قطع کرده است. این در حالی است که مغرب از اقدامات یاد شده به عنوان «بهانه‌های پوچ و بی اساس» نام برد.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری الجزایر سه شنبه هفته جاری در دیدار با وزیر خارجه عربستان، نامه شاه سعودی «سلمان بن عبدالعزیز» را دریافت کرد، اما به طور رسمی مضمون این نامه فاش نشده است.

به گزارش خبرگزاری سعودی "واس"، این سفر چند ساعت به طول کشید و طی آن همکاری مشترک در ابعاد مختلف از جمله همکاری سیاسی دوجانبه جهت تقویت امنیت و ثبات منطقه و تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.