شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار

گروه جهان الف،   4000625037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار جزئیاتی از جدیدترین آزمایش‌های موشکی این کشور گزارش کرد که موشک‌های پیونگ یانگ از روی قطار پرتاب شده است.

شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار

به گزارش فارس، در پی آزمایش موشکی روز گذشته (چهارشنبه) کره شمالی، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر) با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی گزارش کرد که موشک‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، آزمایشی از یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» بود که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش کرد موشک‌هایی که روز چهارشنبه آزمایش شد مسافت ۸۰۰ کیلومتر را طی کردند، سپس هدفی را در دریا در امتداد ساحل شرقی کره شمالی مورد حمله قرار دادند.

بنا بر گزارش رویترز، روز چهارشنبه، مقام‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که شلیک دو موشک بالستیک کره شمالی را درست چند روز پس از آن شناسایی کردند که پیونگ یانگ یک موشک کروز را آزمایش کرده بود. تحلیلگران گفته بودند که موشک کروز احتمالاً قابلیت‌های اتمی دارد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی درست همان روزی انجام گرفته است که کره جنوبی نیز یک موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) شلیک کرد و به اولین کشور بدون سلاح اتمی تبدیل شد که چنین سامانه‌ای را توسعه داده است.

طبق گزارش رویترز، دو کشور کره در رقابت تسلیحاتی بسیار شدیدی با یکدیگر قرار دارند و دو طرف در مناسبات مختلف موشک‌ها و تسلیحات قدرتمندی را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

آزمایش‌های موشکی کره جنوبی واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است به طوریکه ایالات متحده گفته است که این آزمایشات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی گزارش کرد که آزمایش موشکی جدید کره شمالی توسط یگان موشکی قابل حمل بر روی قطار که اوایل امسال سازماندهی شده بود، انجام گرفته است.

«پاک جونگ چون» عضو هیأت رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره که بر آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشت، در خصوص جزئیات این آزمایش موشکی گفت: «سیستم موشکی قابل حمل بر روی قطار به عنوان یک ابزار ضدحمله کارآمد با قابلیت رویارویی با یک ضربه شدید چندجانبه نیروهای تهدیدکننده استفاده می‌شود».

تصاویری که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کرده‌اند، یک موشک سبز زیتونی رنگ را در حالی نشان می‌دهد که در میان ستونی از دود و شعله‌های آتش از سقف یک قطاری که بر روی ریل قطار در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته، به سمت آسمان شلیک می‌شود.

کره جنوبی پیش از این گزارش کرده بود که موشک‌ها از منطقه درون مرزی مرکزی «یانگدوک»  شلیک شده‌اند.

«آدام مونت» عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر قرار داد در خصوص جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نوشت: «موشک‌هایی که از ریل قطار پرتاب می‌شوند گزینه نسبتاً ارزان و قابل اعتماد برای کشورهایی است که به دنبال بهبود قابلیت‌های بقای نیروهای هسته‌ای خود هستند».

تحلیلگران بر این باورند که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی احتمالاً زمینه را برای توسعه موشکی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای مجهز به سلاح هسته‌ای پرتاب فراهم می‌آورد.

روز گذشته (چهارشنبه)، ساعاتی پس از آن که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «یپونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که ««وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.