بهترین فونت فارسی برای تولید محتوا کدام است؟

گزارش بازرگانی،   4000624033 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در مقاله با چالش ترند سال ۱۴۰۰ شمسی و ۲۰۲۱ میلادی یعنی بهترین فونت فارسی خوشنویسی برای تولید محتوا کدام است رو به رو می‌شویم، ما در ایران، فونت های گوناگونی داریم که در تولید محتوا و به خود اینستاگرامی ها اکسپلور خور خوبی هستند، مواجه می‌شویم.

 

انتخاب بهترین فونت در تولید محتوا؛ در نمای بصری در ایران نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو نیز قلمی که برای خوشنویسی که می‌زنید را باید به دنیای اینترنت وارد کرده و وابسته به نیازهای تقویم محتوایی روز ماه و سال با فونت های زیبا بهترین رُخ را به نمای اصلی متن خود در نرم افزار های تولید محتوا در نمایش فونت های فارسی خود دهید.

همان طور که گفتیم ما در ایران فونت های چشم نواز متفاوتی داریم که در این مقاله به بررسی چند دسته از آن ها میپردازیم.

شاید بارها اسم اینشات را در دنیای تولید محتوا شنیده باشید، اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد میکنم حتما مقاله اینشات؛ آموزش اضافه کردن فونت فارسی برنامه inshot را بخوانید.

فونت خطاطی

فونت های خوشنویسی درآمدی بر ریخت شناسی نوشتار فارسی پیشگفتار ادبیات و متون مقدس در نزد ایرانیان همواره از ارزش و احترام خاصی برخوردار بوده است. این اهمیت در چگونگی ثبت و ضبط آن نیز وارد شده و جنبه‌ی زیبایی شناسی و شکل و ریخت نوشتار و تحریر را تحت تأثیر قرارداده است.

آنچه امروز به مثابه فونت شکسته نسعلیق فارسی می شناسیم، نتیجه ی تغییرات و دستکاری هایی است که در طول تاریخ، چه به لحاظ زیبایی چه به لحاظ روان خوانی و چه تسهیل در نوشتن و تکثیر نوشتار به آن اضافه با از آن گم شده است. فونت خطاطی شاید دلیل این است که غرب با نگاه سودجویانه اش به اندازه‌ای که به درک دستور زبان ممالک مورد نظر نیازمند بوده به درک زیبایی‌های ریختی نوشین علاقه‌یی نداشته است، در نتیجه تحقيق و دسته بندی نگارش و زبان فارسی را به ریخت شکلى تحریر فارسی ترجیح داده است.

شاید هم دلیل آن باشد که زبان فارسی زنده است تولید می‌شود، تغییر می کند. می‌زید و ادبیات فارسیبه لطف شاعران و نویسندگان توانای معاصر سرحال و قبراق است. اما اديبان به نوشته فقط به منزله ی کدهایی برای ثبت زیبایی های ادبی نگاه می کنند و نه شکل‌هایی مستقلاً زيباست.

بیاییم فونت فارسی را دریابییم

البته فونت نستعلیق وظیفه‌یی هم در قبال مقوله ندارند. این وظیفه بر عهده ی خوشنویسان بوده که با انقراض خوشنویسی به مثابه هنری زنده و و محدودشدن آن در بسته‌یی به نام سنت، وظیفه‌اش بر دوش طراحان حروف گذاشته شده است تا درمقام نسل جدید خوشنویسان به این مهم بپردازند.

فونت عربی

برای خوشنویسی و طراحی خط عربی، این مقاله به شما کمک می‌کند تا خلاصه ای درباره روش و خطوط راهنما که در خوشنویسی فونت های عربی و طراحی تایپ فیس های عربی استفاده شود و اطلاعات مناسب و راه گشایی برای تناسب و هماهنگی حروف فونت عربی ارائه می‌دهد.

این مقاله همچنین برای علاقه مندان به تایپوگرافی و کسانی که می‌خواهند طراحی تایپ فیس عربی را بیاموزند، بسیار بسیار مناسب است. مدارس سنتی آموزش خوشنویسی عربی از سه روش آموزشی تناسبات حروف که توسط ابن مقله خوشنویس قرن نهم هجری قمری به وجود آمد، استفاده می‌کنند. این سه روش آموزی عبارت است، روش براساس دایره، روش براساس نقطه ها و روش براساس تشابه.

روش براساس دایره؛ در این روش خوشنویسی، حروف یا بخشی از آن در داخل دایره ای که دو قطر عمود بر هم آن ترسیم قرار می گیرد و براساس آن هنرمند به تناسبات بین حروف می رسد. در واقع قطر دایره مبنایی برای سنجش ارتفاع حرف «الف» است.

روش براساس نقطه این روش مبتنی بر شمارش نقطه ها برای رعایت تناسبات بین حروف است. در واقع این مبنای اندازه گیری براساس لوزی نقطه که با ضخامت یا همان شش دانگ قلم نوشته شده، به وجود می آید. از آنجایی که این روش در بیشتر خطوط عربی استفاده می شود، به تصویر شماره دو نگاه کنید. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که مدارس آموزش سنتی خوشنویسی نستعلیق در ایران نیز از روش براساس نقطه ها استفاده می کنند.

در طراحی تایپ فیس عربی سه روش ذکر شده خوشنویسی عربی به خطوط راهنما و اجزای آن تغییر شکل پیدا می کند. به محض این که شروع به طراحی تایپ فیس عربی می کنید، نخستین قدم آن است که گونه ای از خوشنویسی را که پایه و اساس کار شماست، انتخاب کنید. انتخاب گونه ای از خوشنویسی به طور مستقیم به هدف و کاربرد تایپ فیس طراحی شده بستگی دارد.

Iranfont(irfont.ir)

بعضی از تایپ فیس عربی براساس خط نسخ و برخی براساس خط کوفی یا دیوانی است.

حال آیا این تایپ فیسها سنتی است یا مدرن؟

مسلم است که این مساله به حرفه ای بودن در زمینه طراحی تایپ فیس برمی گردد که یک طراح

فونت انگلیسی

بهترین فونت های انگلیسی که در کل فضای مجازی به چشمتون خورده رو ما در ایران فونت سعی کردیم که در این مجموعه قرار بدیم و با این پیج به تمام خواسته های خود در باب دانلود رایگان فونت های انگلیسی حتی غیر رایگان و پولی در خدمت شما عزیزان همراه ایران فونت باشیم.

نصب فونت انگلیسی؛ نصب فونت انگلیسی هم همانند فونت فارسی در موبایل با آموزش های نصب فونت در موبایل در وبلاگ ایران فونت و در سیستم های دیگر همانند کامپیوتر در تمامی ویندوز ها و مک در کنترل پنل در پوشه فونت و یا نصب اتوماتیک فونت انگلیسی است.

ایران فونت نخستین مرکز ایده پردازی و ابداع فونت ‌های فارسی در فضای وب است که خود را مسوول پاسداشت و ترویج فرهنگ معنوی و هنر اصیل این مرز و بوم می‌داند‌.

  • فونت انگلیسی
  • دانلود فونت انگلیسی
  • دانلود رایگان فونت انگلیسی
  • دانلود رایگان فونت انگلیسی جدید
  • دانلود رایگان فونت انگلیسی برای تولید محتوا
  • دانلود رایگان فونت انگلیسی برای برنامه اینشات، پیکس آرت، ورد

از آنجا که فونت های انگلیسی بسیار متنوع و متفاوت هستند پیشنهاد میکنیم تمامی فونت هایی که در این دسته میبینید رو دانلود و به سیستم خود اضافه کنید.

حالا ایران فونت بعد از سال‌ها تجربه و فعالیت مستمر در این زمینه امیدوار است با حمایت از فعالان این عرصه و همچنین با گردآوری و سازماندهی فونت ‌های هم‌خانواده فارسی از سراسر جهان تحولی جدی در عرصه نوشتار فارسی ایجاد کند.

  1. فونت فانتزی
  2. فونت وب
  3. فونت نمایشی
  4. فونت گرافیکی
  5. فونت اردو
  6. فونت نسخ
  7. فونت موبایل و اپلیکیشن
  8. فونت کردی
  9. فونت تزئینی
  10. فونت کودکانه

این موارد از مهم ترین دسته های پر بازدید سال 2020 در سایت ایران فونت بوده اند.

iranfont(www.irfont.ir)

ایران ما مهد هنر است و خوشنویسی همواره از هنرهای کهن سرزمين ايران به شمار می‌رود؛ هنری که در طول تاريخ باشکوه اين ديار حضوری جاودانه و فعال و مؤثر داشته است. کلام پر ارزش بزرگان ادب فارسی و اشعار حکيمانه آنان همراه با مضامين عارفانه، سبب می‌گشت تا خوش نويسان با ارايه آن، هنر خويش را مضاعف سازند و جلوه اين هنر مقدس را دو صد چندان نمايند، چرا که اين هنر، از اصيل ترين هنرهای اسلامی به شمار می‌آيد و اولين بار کاتبان وحی زيباترين و بليغ ترين کلام ها را که همان کلام خداي تعالي است، به آن زينت بخشيده اند.

تقريباً از فرش تا پارچه و ظروف سفالي و فلزي تا زره و کلاه خود و قاب آينه تا هر شيء کوچک و بزرگ ديگری و تقریبا بر روي هر شئ مورد استفاده‌ای نقش خط و کتابت دیده می‌شود که نشانگر جایگاه خط در طول تاریخ است.

ابداع خطاطان و پدید آمدن مکاتب جدید به ظهور قلم‌ها و خطوط مختلف می‌انجامید ‌که گاهی به خاطر پيچيدگي و عدم امکان قرائت خطوطي نظير کوفي، تزييني و کتابتي قرن هاي سوم و چهارم هجري طبيعي نشان می‌داد که به جاي خطوط زيبايي که گاه اصلاً قابل قرائت نبود و در نمونه هاي نخستين آن حتی اعراب و نقطه گذاري وجود نداشت و سبب اشتباه در خواندن مي شد که اشتباهي غير قابل تصور و گذشت در متون قرآني بود نياز به خطوطي ساده تر و راحت تر را الزامي کند و سبب شود تا قلم‌های ساده تری پدید آید.

باستان شناسان طبق بررسی های صورت گرفته در دوره‌های مختلف، خط را کهن ترين عامل انتقال ميراث معنوي، فرهنگ و دانش گذشتگان می‌دانند. خط در گذر تاریخ و با توجه به کاربردهای گوناگونش، در قالب هاي تزييني، در سنگ نبشته ها و ابنيه هاي تاريخي، بر روي ظروف سفالي، چوب و پارچه، نقش ارزنده و تأثيرگذار خود را ايفا نموده است. اهميت اين هنر، همراه با طبع لطيف و نقش سليم ايراني رواج بيش تري پيدا کرد و در هر دوره اي، به تناسب نياز جامعه و تحولات فرهنگي، هنري؛ طرحي نو و صورتي تازه در آن به وجود آمد.

ایران فونت با بهره‌گیری از هنرمندان اقصی نقاط کشورمان در ده سال اخیر تحولی بنیادین در زمینه فونت فارسی به وجود آورده و به یار دیرین عزیزانی تبدیل شده که می‌خواهند فونتی فاخر، اصیل و متناسب با محتوای خود ارائه دهند. ایران فونت تاکنون ۳۳۳ محصول زیبا و متنوع را در اختیار مخاطبان خود قرار داده و بیش از ۱۳ هزار بار مورد اعتماد شما قرار گرفته است؛ در این سال‌ها لحظه‌ای از ارتقای کیفیت محصولات غافل نبوده‌ایم و به یاری خدا در آینده نیز شاهد محصولات متنوع‌تری خواهیم بود.

سوشال ایران فونت

در این بخش با شبکه های اجتماعی IRAN FONT آشنا خواهیم شد

  • facebook: iranfont
  • twitter: iranfont
  • instagram: iranfont
  • telegram: iranfont
  • aparat: iranfont
  • linkedin: iranfont
  • pinterest: iranfont

ما در تمامی شبکه های اجتماعی فعال هستیم.

اهمیت خط و فواید خوش نویسی در اسلام

پیامبر اسلام (ص): خط زیبا و نیکو به روشن شدن حقیقت می افزاید.

از نظر خطاطان اسلامی نخستین خط کامل از آن حضرت امیرالمومنین علی(ع) است و ائمه اطهار نیز در خوشنویسی تبحر داشتند؛ فایده اول خوشنویسی در روحی و درون آدم احساس می‌شود. رویت خط زیبا موجب بهجت روحی و حظ معنوی می شود و البته بهره معنوی خوشنویس مضاعف و مبتدا است و آثار و برکاتی بر این ابتهاج مترتب است که سرآمد آنها معرفت به ساحت حضرت باری است که او پدید آورنده اصل و نهایت زیبایی است. فایده دیگر در تاثیر گذاری بر مخاطب است بخصوص در نامه نگاریها و ومکاتبات با اولیاء امور و بزرگان قوم که قطعا نامه های خوش خط و زیبا مقبولتر و موثر تر است و مقصود را روشن می کند و در اجابت درخواست ها موثرتر خواهد بود و شاید این حدیث پیامبر (ص) اشاره به همین مبحث داشته باشد که (خط زیبا به روشن شدن حق می افزاید).

iran font(https://irfont.ir/)

برای اطلاعات راهنمایی بیشتر می توانید مقاله: پیکس آرت؛ آموزش اضافه کردن فونت فارسی به برنامه پیکس ارت مطالعه کنید.

فایده دیگر در حیطه علم و فرهنگ و شریعت است با این بیان که خط خوش همچون نگهبانی امین بر نوشته ها و مکتوبات است و این هنر خوشنویسی است که کلام آسمانی و علوم بشری را صیانت کرده است و میراث گرانبهای دین و فرهنگ و علم را ماندگار و جاوید نموده است.

فایده پنجم خط زیبا: در منزلت و کمال انسانی است ، زیرا خط خوش بر منزلت و کرامت خوشنویس و جایگاه و منزلت او در اجتماع می افزاید و مقام او راارتقاء داده و موجب عظمت و بزرگی او می شود.

خوشنویسی یعنی این که زیبا نوشتن و خلق کردن زیبایی است و با طراحی حروف و نگارش ساده متفاوت است خوشنویسی در تمام فرهنگ ها به چشم می خورد اما در سرزمین های اسلامی واقع است خوشنویسی در چین از کیفت انتزاعی و تصویر خاصی بر خور دار است این خط برای مسلمانان اهمیت خاصی داشته و آن را هنر تجسم کلام وحی می دانستند و به عنوان والاترین هنر مورد توجه است قدیمی ترین نسخه قران به خط کوفی است و بعد ها هنرمندی به نام شیرازی خطوطی را نظیر محقق.ریحان. ثلث.نسخ. رقاع.و توقیع را به وجود آورد خلاصه خط در همه کشورها در همه دوره ها مورد استفاده بوده و البته خوشنویسی ابزارهای مختلفی از جمله قلم نی و کاغذ مخصوص به خود دارد.

منبع: ایران فونت iran font