«شاد» تا پایان شهریور به‌روز می‌شود/ ایجاد آزمون‌ساز و گفت‌وگوی آنلاین بین معلم و دانش‌آموز

گروه اجتماعی الف،   4000624011

سخنگوی شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) از به‌روزرسانی این سامانه تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: در این نسخه به غیر از تغییر ویژگی‌های ظاهری که زیباتر شده است، از نظر کارکردی هم تغییراتی را شاهد هستیم.

«شاد» تا پایان شهریور به‌روز می‌شود/ ایجاد آزمون‌ساز و گفت‌وگوی آنلاین بین معلم و دانش‌آموز

حسین صادقی سخنگوی شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت سامانه «شاد»، اظهار کرد: «شاد» را به عنوان تکیه‌گاه برای آموزش‌های مجازی در آموزش و پرورش می‌دانیم و در این مدت که از آن استفاده کردیم، شاهدیم که به تکامل نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه «شاد» کمک کرد تا کلاس‌های آموزشی خالی نماند، گفت: هر اپلیکیشن بخواهد در این حوزه ورود کند، همچنین بومی بوده و با ویژگی‌هایی تعریف شود، قطعا با مشکل مواجه می‌شود اما شاد را کمتر با مشکل دیدیم؛ اگر چه بحث قطع شدن اینترنت، سرعت اینترنت و ... یک مقدار کاربران را کلافه می‌کرد اما امروز شاهد این هستیم که تعاملات خوبی در این حوزه اتفاق می‌افتد. 

صادقی با اشاره به اینکه برای سال جدید بنا شده است که با یک پوسته جدید و یک نما و رخ زیبایی از شاد روبرو شویم، ادامه داد: در این نسخه به جز ویژگی‌های ظاهری که می‌بینید تغییر پیدا کرده و زیباتر شده است، از نظر کارکردی هم تغییراتی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یکی از تغییرات بحث افزودن ویژگی آزمون‌ساز است. در کنار آن بحث، voice group است یعنی گفت‌وگوی آنلاین بین معلم و دانش‌آموز برقرار می‌شود؛ این درحالیست قبلا معلم گفت‌وگو را ضبط می کرد و در کلاس بارگذاری می‌کرد.

سخنگوی شاد با تأکید بر اینکه تا 31 شهریور نسخه جدید به‌روز می‌شود، افزود: قبلا اطلاعاتمان را از «سناد» دریافت می‌کردیم ولی اکنون اطلاعات از «سیدا» اخذ می‌شود. همچنین قبلا مدیریت کلاس‌ها دست مدیر بود و الان مدیریت کلاس در اختیار معلم است. 

وی درباره اینترنت شاد گفت: اینترنت شاد قطعا رایگان خواهد بود.