وزیر کشور: خیلی از استان‌ها از پیک کرونا رد شده اند/ طراحی برنامه پرداخت معوقات کادر درمان

گروه سلامت الف،   4000623126

وزیر کشور گفت: خیلی از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند و در حال نزول هستند ولی یکی دو استان مشکل داشتند که تذکر داده شد تا در آن استان‌ها هم ابتلا کاهش یابد.

وزیر کشور: خیلی از استان‌ها از پیک کرونا رد شده اند/ طراحی برنامه پرداخت معوقات کادر درمان

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز(سه شنبه) در حاشیه جلسه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه قرارگاه مقابله با کرونا را با همه اعضا داشتیم و درمورد اجرای دستورالعمل های بهداشتی بحث شد که بعضا با نسبت های مورد رضایتی اجرا نمی شود که باید تلاش کرد بهتر اجرا شود که قرارگاه کرونا موظف به پیگیری آن شد.

وی افزود: خیلی از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند و در حال نزول هستند ولی یکی دو استان مشکل داشتند که تذکر داده شد تا در آن استان‌ها هم ابتلا کاهش یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه عدد قابل توجهی واکسن وارد شده وسرعت عمل در تزریق آنها مورد توجه بود، خاطرنشان کرد: مقرر با هماهنگی وزارت بهداشت و بسیج مقرر شد تزریق واکسن دو برابر شود و در این باره خانه‌های بهداشت هم مورد استفاده خواهند بود.

وحیدی درخصوص معوقات کادر درمان اظهار داشت: سازمان برنامه بودجه و تامین اجتماعی تقبل کردند تا مبالغی از کارانه و مطالبات کادر درمان پرداخت شود و مابقی را بطور قسطی در ماههای آینده پرداخت کنند و برنامه ای برای پرداخت معوقات کادر درمانی طراحی شد و همچنین سازمان تامین اجتماعی نیز بخشی از مطالبات بیمارستان ها را سریعا پرداخت خواهد کرد تا بیمارستان ها وضع بهتری از نظر ارائه خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا منع تردد شبانه همچنان برقرار است،‌ تصریح کرد: برای دوشبی که برای برخی عزیزان مورد ابهام بود که منع تردد لغو شده یا خیر، جریمه آن دو شب حذف خواهد شد و برای کسانی که صرفا برای تزریق واکسن مراجعه می کنند قرار بود با استفاده از کد ملی و همکاری نیروی انتظامی مورد جریمه واقع نشوند که جزئیاتش بیشتر به استحضار مردم خواهد رسید.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد احتمال لغو ممنوعیت تردد با توجه به عبور از پیک کرونا گفت: باید به عدد قابل قبولی برسیم چون منطق منع تردد این بود که از دیدارهای شبانه که نقش مهمی در افزایش ابتلا داشت جلوگیری شود و چون عدد ما علیرغم کاهش هنوز قابل توجه است، منع تردد تا قبل از رسیدن عددی قابل قبول از کاهش ادامه دارد.

وحیدی درمورد ایجاد ابهام درخصوص حکم انتصاب سردار سپهر و حکم رئیسی برای وحیدی گفت: اینها باهم تناقضی ندارد و ما برای اینکه کارهای خودمان را بتوانیم قوی تر و یکپارچه ترو 24ساعت ادامه یابد قرارگاهی تشکیل دادیم تا مصوباتمان قوی تر دنبال شود و مسئولیت آن را به سردار سپهر واگذار کردیم.

وی افزود: رئیس جمهور حکمی برای آن قرارگاه به من صادر کردند و ما هم برای ساماندهی و پیشرفت بهتر کار این  مسئولیت را به سردار سپهر تفویض کردیم.