تکذیب واکسیناسیون بدون نوبت بالای ۱۸ سال

گروه اجتماعی الف،   4000622127 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در چند روز اخیر و بخصوص امروز شاهد بودیم که در برخی شبکه های اجتماعی، خبر واکسیناسیون بدون نوبت و بدون اولویت سنی مطرح شد. حتی در برخی اخبار تایید نشده، آدرس مراکز تزریق واکسن به افراد ۱۸ ساله در مناطق شمالی تهران هم اعلام شده بود. با این وجود، متولیان نظام سلامت اعلام کردند که این اخبار صحت ندارد و واکسیناسیون کرونا همچنان بر اساس سند ملی واکسیناسیون خواهد بود.

تکذیب واکسیناسیون بدون نوبت بالای ۱۸ سال

به گزارش الف، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، شایعات فضای مجازی مبنی بر تزریق واکسن کرونا بدون ثبت‌نام و محدودیت سنی را تکذیب کرده است.

دکتر ایمان عموزاده با اشاره به حضور موج گسترده‌ای از جمعیت در برخی مراکز واکسیناسیون تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات برای تزریق واکسن بدون محدودیت سنی و بدون ثبت نام، اظهار داشت: «صبح امروز افرادی در بستر فضای مجازی مطالبی مبنی بر تزریق واکسن کرونا در برخی مراکز بدون رعایت شرط سنی و ضوابط قانونی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، منتشر کردند که به دنبال آن شاهد حجم بالای مراجعات به این مراکز بودیم.»

وی ادامه داد: «تمام مراکز واکسیناسیون مورد تایید، منطبق با دستورالعمل ها و مصوبات وزارت بهداشت اقدام به ارایه خدمت می کنند و خارج از این موازین اقدامی صورت نمی‌گیرد. مردم بر اساس اطلاعیه های وزارت بهداشت و اعلام گروه های سنی و مشاغل از سوی رسانه های معتبر اقدام به ثبت نام کرده و بعد از دریافت پیامک، به مراکز تعیین شده مراجعه کنند تا تزریق واکسن با رعایت کرامت انسانی صورت گیرد.»

عموزاده تصریح کرد: «به دنبال بروز یک رفتار غیرحرفه‌ای در فضای مجازی، تعداد زیادی از شهروندان سرگردان شده و بنده به نوبه خودم از تمام افرادی که ناخواسته درگیر این موج ناشی از شایعه شدند، عذرخواهی می کنم.»

در برخی از شبکه‌های مجازی طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تزریق واکسن کرونا بدون محدودیت سنی (افراد بالای ۱۸ سال) در مراکز واکسیناسیون تهران منتشر شد که همین موضوع باعث شد تعداد زیادی از مردم برای دریافت واکسن به این مراکز در شمیرانات تهران مراجعه کنند.

شایعه واکسیناسیون بدون نوبت فقط به تهران محدود نشد چند روز قبل هم مشابه همین شایعه در استان فارس مطرح شد. در روزهای اخیر پیامی با این محتوا  که «برای تمامی گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال از امروز واکسن برکت در آدرس‌های زیر تزریق می‌شود» منتشر و دست به دست شد که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مطلب را از اساس تکذیب کرد.

حتی سه آدرس هم برای واکسیناسیون قید شده بود. عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اساس این موضوع را تکذیب کرد و از مردم درخواست کرد به این موارد توجهی نکنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه تزریق واکسن براساس پیامک نوبت‌دهی در مراکز اعلامی دانشگاه انجام می‌شود، از مردم درخواست کرد که به این موارد توجهی نکنند و اخبار مربوط به واکسن را تنها از رسانه‌های رسمی و سایت دانشگاه دنبال کنند.