مشاور کاخ سفید در مورد «پاسخ مؤثر» آمریکا به طالبان هشدار داد

  4000601008

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که در صورت تلاش طالبان برای جلوگیری از خروج اتباع آمریکایی از طریق فرودگاه کابل، واشنگتن پاسخی مؤثر به طالبان خواهد داد.

مشاور کاخ سفید در مورد «پاسخ مؤثر» آمریکا به طالبان هشدار داد

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری اِن بی سی گفت که ایالات متحده در صورت تلاش گروه طالبان برای جلوگیری از خروج شهروندان آمریکایی از طریق فرودگاه کابل، پاسخی «مؤثر» و فوری به طالبان خواهد داد.

سالیوان در این باره هشدار داد: «اگر در نهایت، از دسترسی آمریکائیان به فرودگاه [کابل]، و از خروج آنها از کشور (افغانستان) جلوگیری شود یا عملیات‌های ما مختل شوند یا د ر (عملیات) خروج (نیروها و اتباع) ما به طریقی مداخله‌ای صورت گیرد، ما برای آنها [طالبان] روشن کرده‌ایم که پاسخی فوری و مؤثر [به آنها] خواهیم داد».

این مقام کاخ سفید همچنین گفت که ایالات متحده از شمار دقیق اتباع آمریکایی باقیمانده در خاک افغانستان اطلاعی ندارد و گفت: «اما می‌دانیم که حدود چند صد نفر همچنان (در خاک افغانستان) حضور دارند».

سالیوان همچنین گفت که بسیاری از شهروندان آمریکا در زمان ورود خود به کشور افغانستان نام خود را ثبت نکرده‌اند، بنابراین اکنون اطلاع از تعداد دقیق اتباع آمریکایی که هنوز در این کشور هستند، با پیچیدگی همراه شده است.