مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی: امسال ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند

  4000515073

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵۰۰ خودور تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی: امسال ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۸۰۰ راننده که متقاضی نوسازی خودروی خود بودند در طرح نوسازی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۵۰۰ متقاضی خودو‌های خود را تحویل گرفتند و باقی آن‌ها در فرآیند تحویل خودرو قرار دارند.

وی گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال۱۳۹۵) تا کنون ۷۸ هزار و ۶۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است و طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می‌شوند، و اکنون ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

ضامنی ادامه داد: از این تعداد تاکسی نو سازی شده در طرح نو سازی ناوگان تاکسیرانی ۱۱هزارو ۱۲۰ دستگاه شامل نوسازی اسقاط بدون جایگزین بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ ادامه دارد و خودرو‌های تحویلی سمند و پژو ۴۰۵ است ویکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است، زیرا رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در زمینه استفاده کنند.

ضامنی ادامه داد: در زمینه تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهردای برخی شهر‌ها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند براین اساس با مشارکت شهرداری‌های برخی از کلان شهرداری این تسهیلات را اعطا می‌کنند.

وی تاکید کرد:با توجه به مشکلات در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین با توجه به حجم بالای فعالیت ناوگان تاکسیرانی، در مجموع در حوزه حمل و نقل عمومی در چنین اوضاعی نیاز به حمایت داریم، که فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با توجه به حمایت‌ها در مبحث قانونی آلودگی هوا در دولت جدید تسریع شود.

به گزارش ایرنا، نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد چند سال توقف از سال ۱۳۹۵ آغاز شد، اما در مسیر اجرا به علت برخی مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت همچنان کند پیش می‌رود و در در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این روند فعال شد.

اکنون ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می‌کنند.