جراحی اسلیو معده

گزارش بازرگانی،   4000515016

 

با ما همراه شوید تا بیشتر با جراحی اسلیو معده آشنا شوید.

اضافه وزن بالا معضلی است که تمامی افراد جامعه به علت استفاده از مواد غذایی ناسالم و عدم تحرک با آن درگیر هستند. در حال حاضر بهترین شیوه جراحی کاهش وزن که جراحان متخصص برای بیماران مبتلا به شاخص توده بدنی بالا معرفی می نمایند جراحی اسلیو معده است، با ما همراه باشید تا در خصوص فازهای این عمل کوچک کننده معده مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

. فازهای جراحی اسلیو معده را نام ببرید؟

. عوامل تاثیرگذار در هزینه جراحی اسلیو معده را بیان نماید؟

 

گام های اسلیو معده

رژیم فوق دارای چهار گام است تا از این طریق بیمار مواد غذایی جامد مناسب رژیمی را که بایستی به صورت مستمر استفاده نماید را جهت تثبیت وزن و حفظ بهبودی کامل اطلاع داشته باشد.

Ø    گام نخست

در گام نخست رژیم جراحی لاغری فوق، به طور معمول هفت روز بعد از جراحی استمرار می یابد. در طی این مدت بیماران بایستی تنها مایعات شفاف را میل نمایند. بهتر است بدانید هیدراته نگه داشتن بدن به دنبال عمل لاغری سبب تسریع پروسه بهبود در بیماران میشود و به تقلیل نشانه های نظیر استفراغ و حالت تهوع نیز کمک بسزایی می نماید. در این مدت بیماران بایستی از مصرف مواد غذایی نظیر:

1)    نوشابه 2) نوشیدنی های گازدار 3) نوشیدنی های حاوی کافئین همچون قهوه و چای 4) آب میوه های غیر طبیعی

نیز خودداری نمایند و تنها از نوشیدنی های شفاف فاقد از گلوکز در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. برنامه رژیم غذایی مایعات شفاف عبارتند از:

1)    پاپسیکل های فاقد گلوکز 2) ژله 3) عصاره استخوان 4) قهوه و یا چای فاقد کافئین ، به اضافه هشت لیوان آب در طی روز است.

 

Ø    گام دوم

هفت الی ده روز بعد از جراحی فوق اکثر بیمارانی که تحت عمل اسلیو معده دکتر سلیمی قرار گرفته اند مجدداً با حس گرسنگی نیز همراه می شوند. در طی این دوره ، بیمار تحت نظر پزشک متخصص از برنامه رژیم مایعات قوی تری استفاده می نماید که مملو از پروتئین است. در این گام از برنامه غذایی هدف مصرف مواد غذایی مغذی سالم است و حذف محصولات غذایی حاوی گلوکز و فاقد ارزش غذایی است. در این دوره بیماران بایستی از مواد غذایی من جمله:

1)    محصولات غذایی سنگین نظیر سوپ سبزیجات 2) موادغذایی گلوکزی 3) محصولات غذایی مملو از چربی همچون ماست فرآوری شده با شیر کامل

نیز خودداری نمایند. این بیماران در این گام بایستی در طی روز آب فراوانی را میل نمایند و همچنین پروتئین دریافتی را با مخلوط کردن پودر آن در آب در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که پودرهای پروتئین بایستی فاقد گلوکز باشد و از طریق مایعات مجاز در گام دوم از اسلیو معده مصرف شود. مواد غذایی فاقد گلوکز شامل:

1)    آبمیوه های رقیق شده 2) سوپ بسیار رقیق 3) پودینگ فاقد گلوکز و بستنی 4) سس سیب رقیق شده در آب و کم گلوکز

با ورود بیمار به هفته سوم از جراحی اسلیو معده، بیمار به تدریج مجاز است از موادغذایی پوره و یا درشت تر در برنامه رژیم غذایی خود استفاده نماید. این بیماران بایستی از خوراکی های حاوی گلوکز و همچنین موادغذایی بسیار چرب نیز خودداری نمایند. در این مرحله بیماران میتوانند از محصولاتی همچون:

1)    ماست یونانی 2) غذای کودک 3) ماهی سفید (پوره شده) 4) تخم مرغ همزده 5) پوره سیب زمینی 6) تن ماهی و مرغ پوره شده و یا کنسرو شده

نیز استفاده نمایند. در طی این دوره بیماران بایستی روزانه بین شصت تا هشتاد گرم پروتئین را در طی روز مصرف نمایند. از مواد غذایی ذکر شده در بالا ( ماست یونانی، ماهی، تخم مرغ) مملو از پروتئین هستند.

Ø    گام سوم

بیماران در طی گام سوم از جراحی اسلیو معده میتوانند در برنامه رژیم غذایی از خوراکی های نرم استفاده نمایند. لازم به ذکر است که هیدراته نگهداشتن بدن و همچنین مصرف روزانه شصت تا هشتاد گرم پروتئین نیز بایستی در این گام رعایت شود. مصرف مواد غذایی نظیر:

1)    مواد غذایی حاوی گلوکز 2) نان 3) برنج سفید و پاستا 4) محصولات غذایی چرب به خصوص کره و روغن 5) سبزیجات خام و سخت

نیز بایستی از برنامه غذایی این گروه از بیماران در این گام حذف گردد و مواد مغذی سالم و همچنین پروتئین ها که باعث حس سیری بیشتر در فرد میشود را در برنامه رژیم غذایی خود استفاده نمایند که شامل:

  1. سبزیجات نرم شده 2) پنیر کم چرب 3) سوپ غلیظ 4) تخم مرغ( آب پز، هم زده ، عسلی) 5) ماهی است.

Ø    گام چهارم

بعد از گذشت یکماه از عمل جراحی اسلیو معده بیماران در برنامه رژیم غذایی خود می توانند از مواد غذایی جامد بهرمند شوند. تمامی بیماران بایستی مصرف شیک پروتئین و همچنین دریافت شصت الی هشتاد گرمی پروتئین را در برنامه روزانه خود داشته باشند. لازم به ذکر است که این گروه از بیماران به هیچ عنوان نبایستی سی دقیقه پیش از صرف وعده های اصلی غذایی از نوشیدنی ها و یا آب استفاده نمایند. در این مرحله بیماران مجاز به مصرف ماهی، سبزیجات، پنیر خامه ای دارای درصد چربی کم، گوشت کم چرب و همچنین مقدار اندکی میوه در برنامه غذایی روزانه خود هستند. علاوه براین از مصرف نوشابه، مواد غذایی دارای کالری بالا، میان وعده های حاوی گلوکز، غذاهای سرخ شده، دسرها، مواد غذایی فراوری شده نظیر چیپس، کیک و... نیز خودداری نمایند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه جراحی اسلیو معده

فاکتورهای متعددی در هزینه عمل لاغری اسلیو معده تاثیرگذار است که عبارتند از:

1)    تخصص جراح متخصص 2) محل انجام جراحی 3) دستمزد جراح متخصص 4) هزینه های بیهوشی 5) هزینه ویزیت های پس از جراحی 6) ویتامین ها و مکمل های مصرفی بعد از جراحی 7) برنامه رژیم غذایی مناسب تحت نظر متخصص تغذیه

همچنین تجهیزاتی که در زمان انجام جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و انجام تست های متعدد و رادیولوژی از موارد دیگری هستند که بر روی هزینه جراحی لاغری اسلیو معده تاثیرگذار است.

نتیجه گیری

در حال حاضر جراحی اسلیو معده یکی از متداول ترین عمل های لاغری کوچک کننده معده محسوب میشود که به طور معمول بیماران بعد از انجام جراحی با تقلیل وزن قابل توجهی همراه می شوند. بیماران بایستی بعد از جراحی لاغری فوق از برنامه رژیم غذایی مناسب و کم کالری و همچنین تمرینات ورزشی سبک نیز در برنامه روزانه خود استفاده نمایند.