ضیاییان: احتمال رگبار باران در اکثر نقاط کشور طی ۲ روز آتی

  4000515015

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال رگبار باران در اکثر نقاط کشور طی دو روز آتی خبر داد.

ضیاییان: احتمال رگبار باران در اکثر نقاط کشور طی ۲ روز آتی

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کهگلیویه و بویراحمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، ارتفاعات استان‌های مرکزی، بوشهر، کرمان و هرمزگان، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: روز شنبه (۱۶ مردادماه) همچنان در این مناطق بارش ادامه داشته و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بر شدت آن افزوده می‌شود. روزهای یکشنبه و دوشنبه ( ۱۷ و ۱۸ مردادماه) آسمان در اکثر مناطق کشور صاف خواهد بود و تنها دربرخی نقاط آذربایجان غربی، آذریابجان شرقی و شمال اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان تاکید کرد: روز سه‌شنبه(۱۹ مردادماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت. شایان ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد بود. در این مدت دریای عمان مواج می‌باشد.

وی در خاتمه درباره شرایط آب و هوایی تهران، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (شنبه۱۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد و روز یکشنبه (۱۷ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.