روایت هاشمی از نامه محرمانه رهبر انقلاب به شورای چهارم

  4000513055

رییس شورای شهر تهران گفت: در ابتدای دوره به نامه های محرمانه ای از رهبر انقلاب به شورای قبل برخوردیم که منویات ایشان درباره ضرورت صیانت از شهر در حریم و فضای سبز بود. در دوره پنجم در این راه حرکت کردیم و مصوباتی برای حفظ محیط زیست گذراندیم و با بودجه و جریمه قطع درختان، باغات زیادی تملک شد.

روایت هاشمی از نامه محرمانه رهبر انقلاب به شورای چهارم

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ گفت: در انتخابات دوره پنجم شورای شهر  میزان مشارکت نسبت به دوره قبلی ۳.۵ برابر بود  و مردم از ما انتظار ایجاد تحول داشتند، هر چند تمام  این خواسته ها برآورده نشد اما سعی شد تا بعضی از انتظارات مردم در این دوره به نتیجه برسد.

او افزود: انتظار اول مردم این بود که شهر را ارزانتر اداره کنیم. بر همین اساس بودجه ها را انقباضی بستیم. در بحث نیرونی انسانی شهرداری بدون اینکه کسی را بیکار کنیم توانستیم در بخش پرسنل رسمی و پیمانکاری ۱۰ هزار نفر از نیروها را کاهش دهیم. شهرداری در این دوره  کم کردن از هزینه های غیرضروری به قیمت ثابت سال ۹۵ توانست شهر را ۴۰ درصد ارزان‌تر اداره کند.

هاشمی با بیان اینکه دومین انتظار از ما شهر نفروشی در موضوع شهرسازی بود، ادامه داد: شهر فروشی بعد از جنگ تحمیلی شروع شد و در دوره قبل اوج گرفت و حرکت در چارچوب قانون و طرح تفصیلی در این دوره هرچند سخت بود اما اتفاق افتاد و در سال ۹۹ این میزان به عدد صفر رسید و خارج از طرح تفصیلی، تراکم غیر قانونی در شهر فروش نرفت، امیدواریم این آرامش در شهرسازی ادامه پیدا کند.


رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در ابتدای دوره به نامه های محرمانه ای از رهبر انقلاب به شورای قبل برخوردیم که منویات ایشان درباره ضرورت صیانت از شهر در حریم و فضای سبز بود، توضیح داد: در دوره پنجم در این راه حرکت کردیم و مصوباتی برای حفظ محیط زیست گذراندیم و با بودجه و جریمه قطع درختان، باغات زیادی تملک شد. همچنین میزان پسماندی که به آراد کوه منتقل می‌شد از بیش از ۷ هزار تن به حدود ۵ هزار تن رسید.

او اضافه کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی سعی کردیم از تک بعدی بودن جدا شویم و تکثر فرهنگی را در شهر فعال کنیم. در بحث های آسیب های اجتماعی بودجه هایی برای بهبود وضعیت در موضوعاتی مانند معتادان متجاهر، زنان بی سرپرست و کودکان کار در نظر گرفتیم. همچنین در حوزه پروژه های عمرانی ابتدا تصمیم گرفته شد تا پروژه های نیمه تمام تکمیل شود و بعد از آن نیز درباره مگا پروژه ها با تدبیر تصمیم گیری شود تا هزینه زیادی به شهر اضافه نشود.


رییس شورای شهر تهران گفت: بنابراین درکنار این پروژه ها به سمت پروژه های محله محور رفتیم  و بیش از هزار مورد از آنها افتتاح شد. در همین منطقه ۹ انواع پروژه های فرامنطقه ای مانند استاد معین، پروژه منطقه ای کوثر و پروژه های محله ای مانند پلازای هاشمی وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی نیز از خودرو محوری جدا شدیم، تاکید کرد: نسبت بودجه ای خودرو محوری هفت دهم درصد و بودجه بخش حمل و نقل عمومی ۳.۷ درصد بود و این نگاه ویژه شهردار تهران به نحوه هزینه کرد در پروژه ها را نشان می داد.

او ادامه داد: همچنین در این دوره حدود ۴۰ ایستگاه مترو راه اندازی و در خط ۶ حدود ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسید. در مجموع در بخش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی ۵۰۰ اتوبوس و ۱۳۰ واگن اضافه شد اما در این زمینه همچنان با کمبود مواجه هستیم و امیدواریم شورای ششم هر دو مصوبه دولت در زمینه تأمین اتوبوس و واگن را دنبال کند.

به گفته رییس شورای شهر تهران به ۹هزار اتوبوس برقی، ۴۵۰ کیلومتر و ۲۵۰ ایستگاه مترو  نیاز دارد  که تاکنون به نصف این میزان رسیده است. همچنین متروی تهران ۱۵۰۰ واگن دارد که باید به ۵هزار واگن برسد.