پهلوگیری ۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی تا پایان مردادماه/ ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن کالا وارد ایران می‌شود

  4000513023

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به میزان ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن تا پایان ماه جاری (مردادماه) در بندر شهید رجایی پهلو خواهد گرفت.

پهلوگیری ۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی تا پایان مردادماه/ ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن کالا وارد ایران می‌شود

به گزارش تسنیم، «علیرضا محمدی کرجی‌ران» صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان تخلیه کالای اساسی (غیر کانتینری) طی چهار ماه نخست سال جاری اظهار داشت: با پهلوگیری 25 فروند کشتی طی مدت یاد شده، بیش از یک میلیون و 107 هزار تن انواع کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

وی عمده این کالاها را روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کود، گندم و جو اعلام کرد و گفت: تخلیه این میزان کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است. 

به گفته ‌محمدی کرجی‌ران، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعداد 5 فروند کشتی دیگر حامل گندم و ذرت، سویا و روغن خام به میزان 255 هزار و 800 تن تا پایان ماه جاری (مردادماه) در بندر شهید رجایی پهلوگیری خواهند شد.

وی افزود: بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد 6 پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به مساحت 130 هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر سیصد و پنجاه هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت 90 هزار مترمربع و ظرفیت یکصد هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن مهم‌ترین و بزرگترین بندر تجاری کشور و از حیث ورود کالاهای اساسی دومین بندر پس از بندر امام خمینی(ره) قلمداد می‌شود.