صعود دو پله ای ایران به رده چهل و نهم/ پیشتازی چین در صدر جدول

  4000512131 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پایان یازدهمین روز از بازیهای المپیک توکیو، کاروان ایران با کسب یک مدال برنز سه پله در جدول رده بندی صعود کرد و هم اکنون در جایگاه چهل و نهم ایستاده است.

صعود دو پله ای ایران به رده چهل و نهم/ پیشتازی چین در صدر جدول

به گزارش مهر، یازدهمین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیوی ژاپن امروز سه شنبه ۱۲ مردادماه با حضور ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی و وزنه برداری پیگیری شد. در این روز کاروان ایران صاحب یک نشان برنز ارزشمند توسط ساروی در کشتی فرنگی شد تا جمع مدال‌های کشورمان به عدد دو برسد و از پله ۵۱ به رده ۴۹ جدول مدالی ارتقا یابیم.

همچنین در این روز یک مدال نقره برای کشورمان در کشتی فرنگی توسط محمدرضا گرایی قطعی شده که چنانچه این نشان طلا شود می‌تواند ایران را تا رتبه ۲۸ در جدول ارتقا دهد.

در پایان این روز چین فاصله مدال‌های طلای خود را با آمریکا به عدد ۸ رساند و پیشتازی خود را در جدول ادامه داد. هم اکنون چین با ۶۹ مدال شامل ۳۲ طلا، ۲۱ نقره و ۱۶ برنز در صدر جدول قرار دارد.

آمریکا با ۷۳ مدال شامل ۲۴ طلا، ۲۸ نقره و ۲۱ برنز دوم و ژاپن میزبان با ۳۶ مدال شامل ۱۹ طلا، ۵ نقره و ۱۱ برنز در رده سوم قرار گرفته‌اند.

استرالیا، روسیه که تحت نام کمیته ملی المپیک در بازی‌ها حاضر هست، بریتانیا، آلمان، فرانسه، هلند و کره جنوبی نیز در رده‌های چهارم تا هم قرار گرفته‌اند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو از اول تا هفدهم مرداد برگزار می‌شود و کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی و یک برنز در کشتی فرنگی بدست آورده است.