کشتی پایا در حال حرکت به سوی بندر آستاراخان است

  4000512081

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: کشتی پایا با ۲ هزار تن بار در حال حرکت به سمت بندر آستاراخان است و اخبار به گل نشستن این کشتی تکذیب می‌شود.

 کشتی پایا در حال حرکت به سوی بندر آستاراخان است

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان داود تفتی در خصوص انتشار خبری مبنی بر به گل نشستن کشتی پایا در کانال ولگا افزود: کشتی پایا متعلق به کشتیرانی دریای خزر با ۲ هزار تن بار و آبخور سه و نیم متر در حال حاضر با سرعت بالای چهار و نیم گره دریایی بدون هیچگونه مشکل به سمت بندر آستاراخان در حال حرکت است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: کشتی پایا دیروز به علت جزر در کانال به مدت یک ساعت کف دریا را به صورت جزیی لمس کرده بود که بعد از یک ساعت با بالا آمدن آب کانال، کشتی بدون هیچگونه کمک از یدک کش و با نیروی خود کشتی در مسیر کانال ادامه حرکت داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کانال ولگا به علت عمق کم آب و همچنین مشکلات ناشی از جزر و مد و در فصل زمستان به دلیل مشکلات یخبندان، کشتی‌ها بعضی از مواقع در ساعات محدودی کف دریا را لمس کرده و با بالا آمدن آب دریا در بعضی مواقع خاص با توجه به سایز کشتی و میزان فرو رفتگی در گِل با کمک یدک کش بیرون آمده و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جنس کف کانال، لجن است در این گونه مواقع، خطر خاصی برای کشتی‌ها وجود ندارد.