جدول المپیک در روز یازدهم/ ایران در مکان پنجاه و یکم

  4000511091

در پایان روز یازدهم رقابت های المپیک، کاروان ایران با تک مدال طلای تیراندازی، در جایگاه پنجاه و یکم مشترک جدول توزیع مدال‌ قرار دارد.

جدول المپیک در روز یازدهم/ ایران در مکان پنجاه و یکم

به گزارش فارس، روز یازدهم رقابت های المپیک امروز 11 مردادماه پیگیری شد و ورزشکاران ایران نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند.

نمایندگان ایران در دهمین روز بازی‌ها در رشته های کشتی، قایقرانی و تیراندازی به میدان رفتند که مدالی به ورزشکاران کشورمان نرسید.

ایران با تک مدال طلای تیراندازی، در جایگاه پنجاه و یکم مشترک جدول توزیع مدال‌های المپیک توکیو قرار دارد.

در این روز چین با 62 مدال (29 طلا، 17 نقره و 16برنز)  همچنان صدرنشین است و باز هم اختلاف خود را با سایر تیم ها از جمله آمریکا و ژاپن افزایش داده است.

آمریکا با 64 مدال ( 22 طلا، 25 نقره و 17 برنز) در جایگاه دوم حضور دارد و ژاپن میزبان مسابقات با 33 نشان ( 17 طلا، 6 نقره و 10 برنز) و نزول یک پله ای سوم شد.

 استرالیا جایگاه خود در رده چهارم را تداوم بخشید و  با 14 طلا، 4 نقره و 15 برنز در این مکان قرار دارد.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با 12 طلا، 21 نقره و 17 برنز در مجموع 50 مدال بدست آورده است و در جایگاه پنجم ایستاده است.

کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی و هلند در جایگاه های ششم تا دهم قرار دارند.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

*جدول رده بندی به شرح زیر است: