مقام آمریکایی: شیوع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است

  4000510042

مدیر سازمان بیماری های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد با توجه به شیوع سویه دلتای ویروس کرونا، شرایط ابتلا به این ویروس در این کشور در حال وخیم‌تر شدن است.

مقام آمریکایی: شیوع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است

به گزارش فارس، «آنتونی فائوچی» مدیر سازمان بیماری های عفونی آمریکا روز یکشنبه هشدار داد که شرایط این کشور از لحاظ ابتلا به کرونا وخیم‌تر خواهد شد.

وی که با «ای‌بی‌سی نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم که شاهد قرنطینه باشیم. من فکر می‌کنم درصد کافی از مردم واکسن زده‌اند البته نه آنقدر کافی که جلوی شیوع را بگیرد اما من معتقدم این میزان آنقدر کافی میباشد که به ما اجازه ندهد به شرایطی که زمستان گذشته شاهد آن بودیم برویم. اما وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است».

این مقام بهداشتی آمریکا اضافه کرد: «شما شاهد شتاب تعداد افراد مبتلا هستید. هر روز هفته این آمار در حال افزایش است. شما می‌دانید چه چیزی را واقعا باید انجام دهیم. ما این را بارها و بارها گفته‌ایم. ما 100 میلیون نفر در این کشور داریم که شرایط واکسن زدن را دارند اما واکسن نمی‌زنند. ما شاهد شیوع در میان کسانی هستیم که واکسن نزده‌اند».

بالا رفتن مجدد آمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده و افزایش بی‌میلی آمریکایی‌ها برای تزریق واکسن «کووید-۱۹»، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را بر آن داشته است تا تمهیداتی را برای ترغیب مردم این کشور به تزریق واکسن در نظر بگیرد که از آن جمله می‌توان به اجباری شدن تست هفتگی کرونا برای کارکنان دولت و ارائه پاداش ۱۰۰ دلاری به هر آمریکایی که حاضر به دریافت واکسن کرونا شوند، اشاره کرد.

طبق گزارش سی ان ان، اقدامات جدید دولت بایدن در شرایطی صورت می‌گیرد که تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا و آمار مرگ و میر مرتبط با این ویروس مرگبار در ایالات متحده مجدداً سیر صعودی در پیش گرفته است و مقام‌های آمریکایی می‌گویند که اکثر قریب به اتفاق افرادی که میزان ابتلا در آن‌ها شدید بوده است، واکسن دریافت نکرده‌اند.