خارج شدن از حالت ایمن safe mode گوشی سامسونگ

گزارش بازرگانی،   4000510016

 

http://file.tesmino.ir/reportage/35488179/image_714ae17f877fe4b2349196c8bd0eb2a188cc5f83.jpg

سامسونگ، محبوب‌ترین برند گوشی در جهان است. خیلی از مردم، خرید گوشی سامسونگ را به برندهای دیگر ترجیح می‌دهند زیرا حتی بهترین گوشی‌های سامسونگ با مشخصاتی بی‌نظیر در دنیای گوشی‌های هوشمند، قیمتی پایین‌تر از قیمت گوشی آیفون دارند و امنیت آن‌ها در مقایسه با خیلی از گوشی‌های دیگر موجود در بازار، مثل گوشی شیائومی، بهتر است.

گوشی‌های سامسونگ همانند بسیاری از گوشی‌های اندروید دیگر، دارای یک حالت ایمن یا safe mode هستند. در این حالت، گوشی سامسونگ، هیچ اپلیکیشن دیگری به غیر از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خود گوشی را اجرا نمی‌کند. در این حالت می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که سبب ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌اند، شناسایی کرده و حذف کنید.

با اینکه روشن و خاموش کردن حالت ایمن گوشی سامسونگ چندان سخت نیست ولی ممکن است بعضی از کاربران با مراحل آن آشنا نباشند. به همین دلیل، در اینجا می‌خواهیم در رابطه با نحوه‌ی خارج شدن از حال safe mode گوشی سامسونگ صحبت کنیم.

حالت ایمن یا safe mode در گوشی‌های سامسونگ چیست؟

استفاده از حالت ایمن در گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا فقط سیستم عامل را اجرا کنید و از اجرا شدن اپلیکیشن‌هایی که پس از خرید گوشی سامسونگ روی آن نصب کرده‌اید، جلوگیری نمایید. این حالت، به عنوان روشی برای شناسایی دلیل مشکلات در اتصال‌پذیری، مصرف شارژ و ... استفاده می‌شود.

با اجرای safe mode در یک گوشی سامسونگ می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که سبب ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌اند، شناسایی کنید. در حالت ایمن، دسترسی گوشی به داده‌های موبایل امکان‌پذیر نیست ولی تماس‌های ورودی و خروجی و دریافت و ارسال اس ام اس ممکن است.

اگر گوشی شما در حالت ایمن، بدون مشکل کار کند، احتمالا مشکلی که در گوشی شما پیش آمده، به دلیل یکی از اپلیکیشن‌هایی است که پس از خرید گوشی سامسونگ، روی آن نصب کرده‌اید. پس از شناسایی این اپلیکیشن، می‌توانید آن را حذف کنید تا مشکل گوشی شما رفع شود.

اگر مشکل گوشی در حالت ایمن نیز برطرف نشود، ممکن است مشکل پیش آمده، در نتیجه‌ی ایرادی در سیستم عامل یا یک آسیب سخت‌افزاری باشد.

در هنگام خرید گوشی سامسونگ باید به گارانتی نیز توجه داشته باشید و تنها گوشی‌های دارای گارانتی معتبر را بخرید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35488179/image_1adc33a5c356bb15b187eaec9706c80c0dc33e8e.jpg

چگونه وارد حالت ایمن گوشی سامسونگ شویم؟

ابدا با نگه داشتن دکمه‌ی پاور و ضربه زدن روی گزینه‌ی Power off، گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید. پس از خاموش شدن کامل گوشی، دکمه‌ی پاور را همزمان با دکمه‌ی کاهش صدا نگه دارید تا گوشی شما روشن شود. زمانی که لوگوی سامسونگ بالا آمد و گوشی شروع به بوت کردن در حالت safe mode شد، می‌توانید دکمه‌ها را رها کنید. در اکثر گوشی‌های سامسونگ، دکمه‌ی پاور در سمت راست و دکمه‌ی کاهش صدا در سمت چپ قرار دارد.

اکنون می‌توانید عبارت Safe mode را در گوشه‌ی پایین و سمت چپ صفحه نمایش ببینید. در حال ایمن می‌توانید مشکلات متعددی را بررسی کنید. برای این کار، در گوشی خود بچرخید و از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید تا ببینید آیا مشکلی که در حالت عادی گوشی شما با آن مواجه شده، دیده می‌شود یا خیر.

چگونه از حالت Safe mode گوشی سامسونگ خارج شویم؟

سه روش برای خارج شدن از حالت ایمن گوشی سامسونگ وجود دارد که در همه‌ی آن‌ها، باید گوشی به طور کامل ری‌استارت شود:

  • دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم کردن صدای گوشی را به مدت ۵ ثانیه همزمان با هم دیگر نگه دارید تا گوشی ری‌استارت شود.
  • دکمه‌ی پاور را نگه‌دارید و گزینه‌ی Restart را که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، انتخاب کنید.
  • نوار بالای صفحه نمایش را پایین بکشید تا به پنل نوتیفیکیشن گوشی خود دسترسی پیدا کنید. نوتیفیکیشن Safe mode is on را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Turn Off ضربه بزنید تا گوشی ری‌استارت شود.

نکته: اگر گوشی شما پس از ری‌استارت شدن از حالت ایمن خارج نشود، ممکن است دکمه‌ی کاهش صدای گوشی شما آسیب دیده باشد.

راهنمای استفاده از حالت Safe mode‌ گوشی‌های آیفون

همانطور که پیش از این گفتیم، قیمت گوشی آیفون در مقایسه با گوشی سامسونگ و دیگر برندهای گوشی، بالاتر است. یکی از دلایل این موضوع، برتری نرم‌افزاری گوشی‌های آیفون و امنیت بیشتر اپ استور اپل در مقایسه با پلی استور گوگل است. هر چند که تمایل به خرید گوشی سامسونگ به دلیل قیمت پایین‌ترش، در میان اکثر مردم، بیشتر است.

با این حال، ممکن است گوشی‌های آیفون نیز توسط بعضی از اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها دچار مشکل شوند و بنابراین، حالت ایمن یا Safe mode در گوشی‌های آیفون نیز وجود دارد. در حالت ایمن به راحتی می‌توانید هر بدافزاری را که در حالت عادی قابل حذف کردن نیست، حذف کنید.

برای فعال کردن حالت Safe mode در یک گوشی آیفون باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله‌ی اول: گوشی آیفون خود را خاموش کنید.

مرحله‌ی دوم: وقتی گوشی کاملا خاموش شد، با نگه داشتن دکمه‌ی پاور، آن را روشن کنید.

مرحله‌ی سوم: وقتی گوشی آیفون شما شروع به روشن شدن کرد، دکمه‌ی کاهش صدا نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

مرحله‌ی چهارم: گوشی در حالت ایمن روشن می‌شود. حالا می‌توانید هر بدافزاری را که روی گوشی شما وجود دارد، حذف کنید.

برای خروج از حالت ایمن گوشی آیفون، چهار روش وجود دارد:

  • از پنجره‌ی Safe mode گزینه‌ی Restart را انتخاب کنید. اگر بدافزار، حذف شده باشد، گوشی شما بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.
  • اگر ری‌استارت کردن با روش فوق سبب خروج از Safe mode نشود، باید گوشی خود را به صورت سخت‌افزاری ری‌استارت کنید. برای این کار:

۱- دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی Home را همزمان با هم دیگر نگه دارید تا زمانی که گوشی شما به طور کامل خاموش و ری‌استارت شود.

۲- گزینه‌ی Slide to Unlock را که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود نادیده بگیرید و صبر کنید تا گوشی شما کاملا روشن شود. با این کار، گوشی شما در حالت معمولی شروع به کار می‌کند.

  • اگر پس از روش بالا نیز گوشی شما هنوز در Safe mode است، باید پکیج‌های سیدیا (Cydia) را از روی گوشی خود حذف کنید. برای این کار، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

۱- اپلیکیشن CydiaSubstrate را باز کرده و برنامه‌ها و افزونه‌های مشکل‌دار را حذف کنید.

۲- گوشی خود را ری‌استارت کنید. اگر در حالت عادی بوت شود، مشکل حل شده است اما اگر به حالت Safe mode برگردد، مشکل هنوز وجود دارد.

  • اگر گوشی شما با هیچ کدام از روش‌های زیر به صورت طبیعی بوت نشود و به حالت Safe mode بازگردد، باید آن را به صورت کامل ریست کنید. برای این کار به نرم‌افزار iMyFone Umate Pro iPhone Data Eraser for Win یا iPhone Data Eraser for Mac (اولی برای ویندوز و دومی برای مک‌بوک)، نیاز دارید تا تمامی اطلاعات روی گوشی آیفون خود را پاک کنید. مراحل استفاده از این نرم‌افزار به شرح زیر است:

۱- نسخه‌ی Mac یا نسخه‌ی Win این اپلیکیشن را روی لپ تاپ اپل یا روی لپ تاپ دارای سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. گوشی خود را با یک کابل USB به لپ تاپ وصل کنید.

۲- نرم‌افزار را در لپ تاپ خود باز کرده و روی گزینه‌ی Erase All Data کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Scan را انتخاب کنید.

۳- تمامی اطلاعات گوشی شما روی لپ تاپ نمایش داده می‌شوند و تنها اطلاعاتی را که شما انتخاب کنید، با کلیک کردن روی گزینه‌ی Erase Now حذف خواهند شد.

http://file.tesmino.ir/reportage/35488179/image_cf122ef4cfd281900d67fcaafaaac0bac7845307.jpg

راهنمای استفاده از حالت ایمن در گوشی‌های شیائومی

برای بعضی‌ها که می‌خواهند یک گوشی با مشخصات گوشی‌های خوب سامسونگ ولی با قیمت پایین‌تر داشته باشند، خرید گوشی شیائومی به جای خرید گوشی سامسونگ پیشنهاد می‌شود. البته این گوشی‌ها از نظر امنیتی خیلی ضعیف‌تر از گوشی‌های آیفون یا سامسونگ هستند. برای ورود به حالت Safe mode گوشی شیائومی به یکی از دو صورت زیر عمل کنید:

  • در حالتی که گوشی روشن باشد: دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا گزینه‌های Shutdown و Restart نمایش داده شوند. سپس گزینه‌ی Shutdown را انتخاب کرده و تا زمانی که یک پنجره‌ی جدید باز شود، انگشت خود را روی آن نگه دارید. در پنحره‌ی جدید می‌توانید انتخاب کنید که گوشی شیائومی شما به حالت Safe mode ری‌استارت شود.
  • وقتی که گوشی خاموش باشد: دکمه‌ی پاور را فشار داده و سپس آن را رها کنید. وقتی لوگوی شیائومی ظاهر شد، دکمه‌ی کاهش صدا را بگیرید و تا زمان روشن شدن گوشی در حالت ایمن، آن را نگه دارید.

برای خروج از حالت Safe mode در گوشی‌های شیائومی کافی است دکمه‌ی پاور را نگه دارید و در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌ی Restart را انتخاب کنید. به همین سادگی گوشی از حالت ایمن خارج شده و در حالت معمولی بوت می‌شود.

جمع‌بندی

ممکن است پس از خرید گوشی سامسونگ اپلیکیشن‌هایی را روی آن نصب کنید که سبب اختلال در گوشی شما شوند. با ورود به حالت Safe mode یا حالت ایمن می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را به راحتی حذف کنید.

به دلیل قیمت پایین گوشی‌های سامسونگ در مقایسه با قیمت گوشی آیفون، اکثر مردم خرید گوشی سامسونگ را ترجیح می‌دهند اما ایمنی گوشی‌های آیفون بالاتر است. با این حال، این گوشی‌ها نیز ممکن است گرفتار بدافزارها شوند و برای رفع مشکل نیاز به ورود به حالت ایمن آن‌ها داشته باشید.

به دلیل مشکلات امنیتی گوشی شیائومی، حتی با وجود قمیت پایین‌تر این گوشی، مردم خرید گوشی سامسونگ را ترجیح می‌دهند. اما گوشی‌های شیائومی نیز Safe mode دارند که می توانید از آن برای حذف بدافزارها استفاده کنید.