اسکوچیچ: پیوستن کی‌روش به عراق تأثیری در کار ما ندارد/ بازیکنان جوان با لگد در ورودی تیم ملی را بشکنند!

ورزشی،   4000509034

سرمربی تیم ملی ایران گفت: برای کی‌روش و همه مربی ها احترام زیادی قائلم اما فکر می کنم حضور کی‌روش در کار ما تاثیری ندارد.

اسکوچیچ: پیوستن کی‌روش به عراق تأثیری در کار ما ندارد/ بازیکنان جوان با لگد در ورودی تیم ملی را بشکنند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیرامون قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: به باشگاه پرسپولیس و گل‌محمدی تبریک می‌گویم بابت عملکرد با ثباتی که به نسبت تیم‌های دیگر داشتند و به قهرمانی رسیدند. باید به سپاهان بابت بازی‌های خوبش در لیگ امسال، استقلال بابت بازی‌های خوبش در بازی‌های پایانی لیگ و به باقی تیم‌های لیگ بابت این فصل سخت فوتبالی با مشکلات مالی و مدیریتی تبریک گفت.

اسکوچیچ درباره سطح لیگ ایران افزود: باید بگویم که انتظار من بیش از این‌است و به‌نظرم لیگ ایران می‌تواند در سطحی بالاتر از سطح فعلی نیز برگزار شود. در چند سال اخیری که در لیگ ایران بودم در هر سال چندین باشگاه مدعی قهرمانی بودند. هرچند در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی از باشگاه‌های ایرانی می‌بینیم اما با این حال در مجموع به نظرم کیفیت لیگ ایران کمی افت کرده.

سرمربی تیم ملی ایران درباره برنامه‌ریزی برای مقدماتی جام‌جهانی اذعان داشت: از رئیس فدراسیون نمی‌خواهم که کار جدیدی انجام دهد و همین که حضور مثبتی که در بحرین داشتند را در ادامه نیز حفظ کنند. فکر می‌کنم باید در کنار هم مردم را قانع کنیم تا  کنار ما باشند. قرار نیست هم‌‌دیگر را قانع کنیم و باید گذشته و مسیری که تا اینجا آمدیم را فراموش کنیم و به آینده و مسیر پیش رو فکر کنیم. روز یک‌شنبه با رئیس فدراسیون جلسه‌ای برای مدیریت اوضاع و شرایط برای کسب نتایج عالی خواهیم داشت.

اسکوچیچ در ادامه افزود: همان‌طور که گفتم در جلسه یکشنبه راجع به برنامه ریزی برای انتخابی جام جهانی صحبت کنیم. قرار نیست برنامه‌ای بدهم بلکه فقط می‌خواهیم هماهنگی‌های لازم برای زودتر در اختیار داشتن بازیکنان لیگ ایران انجام دهیم. شک ندارم که در دوره بعدی مقدماتی جام جهانی نیز عالی خواهیم بود.

او درباره بازی دوستانه و اردوی کیش تصریح کرد: قبل شروع بازی‌های بحرین همه از ما می‌پرسیدند که چرا بازی دوستانه‌ای نداشتیم یا در کیش اردو برگزار کردیم؟ ما برخلاف باقی تیم‌های حاضر در بحرین که 3 بازی داشتند باید 4 بازی می‌کردیم. چرا وقتی به خودی خود شرایط برای بازیکنانم سخت هست، کار را برایشان سخت تر کنم و خستگی‌شان را مضاعف کنم؟

وی ادامه داد: اردویی که در کیش سپری کردیم برای این بود که به باشگاه‌ها و فوتبال ایران کمک کنیم و هزینه ها را در ایران انجام دهیم نه خارج از ایران. بازی دوستانه داشتن به خودی خود خوب است. اما باز هم بازی‌های بحرین را مثال می‌زنم، ما نمی‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه بازی دوستانه برگزار کنیم. البته بستگی به شرایط نیز دارد و باید دید برنامه ریزی‌های فیفا در این روز های کرونایی چطور خواهد بود.

اسکوچیچ درباره وضعیت ترانسفر آزمون بیان داشت: نمی‌دانم گفتن این مسئله درست هست یا نه اما یکی از کمک مربیان یک باشگاه ایتالیایی هم از من پیگیر وضعیت آزمون شد. بهتر است فعلا منتظر بمانیم و ببینیم داستان سردار و ترانسفرش چگونه تمام می‌شود و باید به تصمیم وی احترام بگذاریم. سردار بزرگی خود را در روسیه نشان داده و حالا زمان تغییر و جابجایی‌ست، روسیه برای سردار کوچک شده و وقت برداشتن قدم بعدی‌ست.

اسکوچیچ درباره بازی‌های دور اول مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: واقعا دشوار است که زیر آن فشار موجود بازی‌ها را انجام دادیم و به‌نظرم هرکسی که در بحرین بود به خوبی کار خود را انجام داد. چه بازیکنان چه مدیریت فدراسیون و چه کادرفنی.  نشان دادیم که میزبانی بحرین هم تاثیری در کیفیت ما نداشت چون ما باید جو مثبت و باورمان را حفظ می‌کردیم که این‌کار را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: الان وقت خوابیدن نیست و نباید در باد برد‌های گذشته خوابید چون در فوتبال خاطرات پیروزی و شکست ارزشی ندارد.

اسکوچیچ پیرامون حضور کی‌روش در عراق گفت: برای کی‌روش و همه مربی ها احترام زیادی قائلم اما فکر می کنم حضور کی‌روش در کار ما تاثیری ندارد. مردم تصور می کنند گروه ما آسان تر است اما باید گفت گروه سخت و آسان معنایی ندارد و همه تیمهایی که به این مرحله رسیدند قابلیت و لیاقت صعود به جام جهانی را دارند. بحرین هم مربی بزرگ پرتغالی‌ای دارد و تفاوتی با کی‌روش ندارد.

او درباره شناخت کی‌روش از فوتبال ایران تاکید کرد: در فوتبال امروز هیچ خلاء اطلاعاتی وجود ندارد و همه هر اطلاعاتی که درباره هر تیم نیاز دارند را در اختیار دارند. یک مربی خوب می‌تواند در 3 یا 4 روز همه اطلاعات یک تیم را بدست بیاورد. البته که کی‌روش سالهای زیادی در ایران بود، پیوندی عاطفی با ایرانیان دارد و این تنها بُعدی است که می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

سرمربی تیم ملی درباره مصدومیت پورعلی‌گنجی و غلامی گفت: البته که هر زمان بازیکنی از دست می‌دهید نگران می‌شوید. ما مربی‌گری آن‌ها را بر عهده نداریم. آنها متعلق به باشگاه‌هایشان هستند و بازه‌‌ای کوتاه در تیم ملی هستند. این خیلی بد است که بازیکنانی که همیشه روی آن‌ها حساب می‌کنیم از دست دهیم. البته این شرایط غیرقابل اجتناب است و ممکن است کمی دست و دلمان از بابت نبود بازیکنان بلرزد.

اسکوچیچ درباره لژیونر شدن بازیکنان لیگ برتر تصریح کرد: اینکه بازیکنان درسطح بین‌المللی بازی کنند به نفع ماست. از آن‌ها درخواست‌های بیشتری می‌شود، توقعات بالاتری از آنها می رود و حرفه‌ای تر می‌شوند. باید بگویم که این لیگ رضایت من را جلب نکرد چون من دنبال بازیکنان جوان تر و باکیفیت تری بودم. بازیکنان باید نشان دهند که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند. حتی بازیکنان با تجربه تر نیز باید تلاش خود را افزایش دهند تا به تیم ملی برسند.

سرمربی تیم ملی درباره جوان‌گرایی در تیم ملی گفت: من سعی کردم وقتی که وارد تیم ملی شدم پنجره‌ای را برای بازیکنان جدید باز کنم. هر بازیکن باید هر بازی و هر لحظه نشان دهند که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند و سابقا ملی پوش بودن الزامی بر حضور در فهرست تیم نیست.

اسکوچیچ درباره بالا رفتن سن بازیکنان تیم ملی گفت: فکر نمی‌کنم بازی در سنین فعلی بازیکنان تیم ملی خطر آن‌چنانی داشته باشد چون این دوران بهترین دوران بازیگری هر بازیکن است. هرچه سن بازیکنان بالاتر می‌رود باز هم می‌توانند در سطح بالا بازی کنند. بازیکنان جوان باید سعی کنند با لگد در تیم ملی را بشکنند و خود را به فهرست تیم تحمیل کنند تا کم کم جوان‌گرایی در تیم صورت بگیرد.

وی درباره رصد کردن لیگ نیز گفت: بازیکنانی در هفته‌های آخر لیگ نظر من را برای دعوت به تیم ملی جلب کردند اما ترجیح می‌دهم اسمی از آنها نبرم چون در ایران اسم بردن از یک بازیکن داستان‌های زیادی به همراه دارد.

او درباره حضور دستیاران ایرانی و تاثیرشان در کار او بیان داشت: کار تیمی به شکلی است که همه کمک می‌کنند. هرکسی هر ارزشی که می‌تواند را اضافه می‌کند تا اتفاق بهتری بیفتد. انتظار من نیز همین بود چون توقع بالایی از همه داشتم. هرکسی هر کمک کوچکی که می‌تواند بکند باید در تیم ملی باشد.

اسکوچیچ پیرامون دلیل قهرمانی پرسپولیس گفت: ثبات عملکردی بالای پرسپولیس چه در امسال و چه در سالهای قبل بسیار به آنها کمک کرد. در ایران بسیار دیده می‌شود که باشگاه‌ها توقع دارند در چند ماه به نتیجه مطلوب برسند. ظرف چند ماه چندین مربی می‌آورند، چندین بازیکن جابجا می‌کنند و در نهایت می‌بینیم که ثبات رخ نمی‌دهد. گل محمدی مسیری که شروع کرده بود را ادامه داد و من توقع دارم باقی تیم‌ها نیز به همین گونه باشند هرچند که این‌کار به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی بسیار سخت است.

اسکوچیچ که با برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره کرونا گفت: جای مردم در استادیوم‌ها خالی است. تماشاگران نقش اصلی را در فوتبال دارند. نبود آن‌ها کار را برای ما سخت می‌کند و بسیار دلتنگ آن‌ها هستم. کرونا نه تنها تماشاگران را از ورزشگاه‌ها دور کرده بلکه برنامه ریزی‌ها را نیز خراب کرده. قبل از بازی‌های بحرین وقتی به قلی زاده زنگ زدم گفت باشگاه ما نزدیک به 20 بازیکن کرونایی دارند که این اصلا خوب نبود. رئیس شارلروا بزرگی کرد و با کمکی که داشت قلی زاده را راهی اردوی تیم ملی کرد.