مخالفت سناتور تندرو آمریکایی با لحن لایحه حمایت از عادی‌سازی‌ها

جهان،   4000508117

یک سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا در مخالفت با لایحه حمایت از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، تغییر لحن آن را خواستار شد.  

به گزارش فارس، «تد کروز» سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا با لایحه تنظیم شده برای حمایت واشنگتن از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به نوشته «جروزالم پست»، کروز مدعی شد متن این لایحه به گونه‌ای است که راهکار «دو دولتی» را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند و این رژیم درخصوص این مسئله باید دارای امتیازات ویژه باشد.

سخنگوی این سناتور آمریکایی گفت: «سناتور کروز باور دارد که آمریکا باید از متحدان حمایت کند جایگاه دیپلمات‌های آمریکایی این نیست که به متحدان ما این را دیکته کنند که با حاکمیت ارضی خود چه می‌کنند».

سخنگوی کروز افزود: «تا مدتی پیش، در کنگره توافقی فراحزبی درخصوص حمایت از متحدان اسرائیلی ما در مذاکرات وجود داشت اما این لایحه، انحرافی رادیکال محسوب می‌شود که سیاست ایالات متحده را از حمایت از اسرائیل به اعمال فشار به اسرائیل تغییر می‌دهد».

همچنین یکی از مقامات دفتر کروز به آژانس خبری «جوییش تلفگرافیک» گفت، در صورتی که لحن به کار رفته در این لایحه تغییر کند، این سناتور جمهوری‌خواه از آن حمایت خواهد کرد.

ماه گذشته کمیته روابط خارجی سنا این لایحه را به صحن معرفی کرد و تد کروز پیش از اینکه لحن مورد مناقشه درباره راهکار دو دولتی در آن درج شود، از حامیان آن بود. با این حال اکنون فقط دو سناتور جمهوری‌خواه در مخالفت با لحن این لایحه کروز را همراهی کرده‌اند.

طرح عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پایه‌ریزی شد و کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، سودان و بحرین از آن تبعیت کرده‌اند.