مقدم: تیم رسانه ای دولتِ منتخب، در حوزه رسانه، حرفه ای و با تجربه باشد

سیاسی،   4000504091

مدیر مسئول الف در گفتگو با شفقنا، انتخاب تیم رسانه ای حرفه ای و باتجربه در حوزه رسانه را اولین مطالبه اصحاب رسانه از رئیس جمهور منتخب عنوان می کند.

مقدم: تیم رسانه ای دولتِ منتخب، در حوزه رسانه، حرفه ای و با تجربه باشد

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در شرایطی برگزار شد که بسیاری از مردم، نهادها، فعالان سیاسی و بخش های مختلف حاکمیتی مطالبات زیادی از رئیس جمهور منتخب و دولت او دارند. در این میان، رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت می توانند بازوی توانمند و تاثیر گذاری برای دولت هم باشند. به همین خاطر توجه دولت به خواسته ها و مطالبات آنان، قطعا در پیشبرد اهداف سیاستمداران تاثیر گذار است. اما این روزها مهم ترین خواسته اهالی رسانه از دولت سیزدهم چیست؟ مدیر مسئول الف انتخاب تیم رسانه ای حرفه ای و باتجربه در حوزه رسانه را اولین مطالبه اصحاب رسانه از رئیس جمهور منتخب عنوان می کند.

بیژن مقدم در این باره به شفقنا رسانه می گوید: وقتی رئیس جمهوری تیم رسانه ای باتجربه و حرفه ای در حوزه رسانه انتخاب کند، درک عمیق تری از مسائل و مشکلات رسانه ها خواهند داشت که این می تواند منجر به اخذ تصمیمات بهتری از جمله انتخاب مدیران وزارت ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی و تصمیماتی درباره لوایح مطبوعاتی و رسانه ای شود.

او ادامه می دهد: رسانه ها به ویژه مطبوعات دچار مشکلات جدی هستند که بخشی از آن مربوط به شرایط رسانه ای در دنیا است و  فقط به عملکرد دولت برنمی گردد. با این حال دولت باید در حد توان خود، به رسانه ها توجه و کمک کند، با رسانه ها رفتار عادلانه ای داشته باشد، از نیروهای دلسوز، متعهد و متخصص این حوزه مشورت بگیرد و استفاده کند. از دیگر  مطالبه رسانه ها، در مجلس و دولت چند لایحه از جمله نظام جامع رسانه ای و… داریم که بهتر است یکبار دیگر مورد بررسی کارشناسان قرار و سامان بگیرند.

با این اوصاف افرادی که قرار است درباره رسانه و فضای آن در دولت جدید گمارده شوند باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ مقدم پاسخ می دهد: به عنوان اولین ویژگی، مدیر انتخابی باید قبلاً این مسیر را طی کرده باشد. علاوه بر آن ارتباطات و روابط عمومی خوبی داشته باشد، ما مدیرانی داشتیم که از نشست با خبرنگاران و مدیران رسانه ها فراری بودند این درحالی است که مبنای کار رسانه ای همکاری، تعامل، صحبت و اقناع است.

این مدیر رسانه ای به تغییرات مکرر برخی از رسانه ها با تغییر دولت ها در سال های گذشته اشاره می کند و می گوید: برخی از رسانه ها برای دولت هستند و هر دولتی متناسب با سلایق و عقاید و باورهای خودش نیروهایی را در این رسانه ها بکار می گیرد. طبیعتا ممکن است مدیری که در دولت قبل بوده، نتواند در دولت جدید کار کند. بنابراین تغییر در رسانه های دولتی (چه خبرگزاری و چه روزنامه)، طبیعی است و همه آن را به رسمیت شناخته اند. شرط ماندگاری یک رسانه، توجه به نیازهای مردم است. اگر رسانه ای تنها به اقدامات و خواسته های دولت بپردازد، بولتن خبری می شود، در نتیجه مخاطب می فهمد و ماندگار نمی شود.