قانونگذار عراقی: گروه‌های مقاومت هرگز ادامه حضور نظامیان آمریکا را نمی‌پذیرند

جهان،   4000504065

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به خبر «نیویورک تایمز» درباره بهانه‌تراشی آمریکا جهت باقی نگهداشتن نظامیان این کشور در عراق واکنش نشان داد.

قانونگذار عراقی: گروه‌های مقاومت هرگز ادامه حضور نظامیان آمریکا را نمی‌پذیرند

به گزارش فارس، «مهدی تقی امرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز دوشنبه به خبر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره ادامه حضور نظامیان این کشور در عراق با تغییر کارکرد آن‌ها واکنش نشان داد.

وی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت: «از ابتدا به خوبی می‌دانستیم که آمریکا به دنبال خروج نظامی از عراق نیست و تنها با بهانه‌های مختلف و واهی این امر را به آینده موکول می‌کند، در نتیجه آمریکا از گفت‌وگوی راهبردی با دولت عراق تنها به دنبال پیدا کردن عنوان جدید برای ابقای نظامیانش در عراق است».

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد: گروه‌های سیاسی و نیز گروه‌های مقاومت هرگز حضور آمریکا در خاک عراق را با هر عنوان و اسمی که باشد، نخواهند پذیرفت و ما در پارلمان عراق به دقت نتایج گفت‌وگوها و اجرای طرح خروج نظامیان آمریکا را دنبال می‌کنیم و چنانچه آمریکایی‌ها یا دولت عراق اجرای این طرح را به آینده موکول کنند در آن صورت موضع قاطعی اتخاذ خواهیم کرد.

همزمان با سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به واشنگتن برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه (دیروز) به نقل از مقامات آمریکایی در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) و مقامات دیگر که نامی از آن‌ها نبرده، نوشت که به نظر می‌رسد آمریکا با درخواست نخست‌وزیر عراق برای تعیین موعد خروج نیروهای رزمی‌اش از آمریکا موافقت کند، اما قرار نیست حتی یک سرباز از ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی حاضر در عراق این کشور را ترک کند و صرفا نقش و نوع کارکرد آن‌ها بازتعریف خواهد شد و نیروهای آمریکایی با عناوین دیگری در عراق باقی خواهند ماند.