اعتراضات گسترده در ایتالیا با شعار مرگ بر دیکتاتوری

ورزشی،   4000503132

شهروندان ایتالیایی در اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی در خیابان‌های رم راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

اعتراضات گسترده در ایتالیا با شعار مرگ بر دیکتاتوری

به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، شهروندان ایتالیایی در اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی در خیابان‌های رم راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

در این ارتباط گفته شده که هزاران نفر در شهرهای مختلف ایتالیا در اعتراض به اعمال محدودیت‌های دولتی در برابر کرونا تظاهرات برگزار کردند.

براساس گزارش‌ها، تظاهرکنندگان در حالی که پرچم ایتالیا را در دست داشتند، شعار می‌دادند: آزادی و مرگ بر دیکتاتوری.

همچنین معترضان به طرح جدید دولت ایتالیا درباره مقابله با شیوع کرونا موسوم به طرح «مجوز سبز» اشاره کرده و شعار می‌دادند: نه به مجوز سبز.

اعتراضات فعلی در ایتالیا پس از اعلام محدودیت‌ها و طرح‌های جدید دولت این کشور برای مقابله با شیوع و گسترش کرونا از سر گرفته شده است.

همچنین گفته شده برخی صاحبان کسب‌وکارها نیز در این اعتراضات گسترده شرکت داشتند زیرا نگران هستند این طرح موجب لطمه جدی به زندگی آن‌ها شود.

براساس طرح موسوم به «مجوز سبز»، بعد از این در ایتالیا تنها افرادی که این گواهی را در دست داشته باشند، می‌توانند بدون محدودیت در مکان‌های عمومی نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و تجمعات در مکان‌های روباز حضور یابند و حضور افراد فاقد مجوز سبز در اماکن یاد شده ممنوع خواهد بود. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلاء به این بیماری، بهبود یافته است.