آمریکا ۸۰۰۰ ویزای دیگر برای افغان‌های کارمند این کشور تصویب می‌کند

جهان،   4000501082
آمریکا ۸۰۰۰ ویزای دیگر برای افغان‌های کارمند این کشور تصویب می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع به صدور ۸۰۰۰ روادید ویژه دیگر برای افغانهای خدمت کننده به واشنگتن در جریان اشغال کشورشان از سوی آمریکا که تا چندی دیگر بعد از ۲۰ سال به پایان می‌رسد، مجوز داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، این لایحه که قرار است حالا به سنای آمریکا فرستاده شود، صلاحیت دریافت روادید ویژه را گسترش داده و خانواده‌های افغان‌های کشته شده حین کار برای آمریکا و کارمندان سازمان‌های غیردولتی را شامل می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا، به موجب این طرح به تعداد بیشتری از افغان‌ها اجازه می‌دهد به آمریکا مهاجرت کنند.

همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و با گسترش مناطق تحت اختیار گروه طالبان، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به اتفاق آرا تصویب کرد که تعداد دریافت کنندگان روادید اضطراری اقامت در آمریکا را به میزان ۸۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

این مصوبه که با ۴۰۷ رای موافق در برابر ۱۶ رای مخالف تصویب شد، به موافقت مجلس سنا نیاز دارد.

پیش از این مجوز اعطای روادید اضطراری به ۲۰ هزار نفر از مترجمان و پیمانکاران نظامی افغانستانی و خانواده‌هایشان صادر شده بود.

قرار است در روزهای آینده ۲۵۰۰ نفر از این افراد که منتظر دریافت روادید خود هستند، به پایگاه نظامی فورت لی در ویرجینیا منتقل شوند.

تعداد بیشتری از متقاضیان هم به پایگاه‌های آمریکا در کشورهای ثالث مانند قطر منتقل خواهند شد تا در خارج از افغانستان منتظر تکمیل روند دریافت اقامت خود باشند.

در روزهای گذشته بیست سازمان رسانه ای در آمریکا از دولت خواسته بودند تا همکاران افغانستانی آنها هم به خاطر در خطر بودن جانشان، روادید اضطراری دریافت کنند.